Svenska Buffyfans #3

Status
Not open for further replies.
Jopp jag har sett filmen. Den är rysligt bra. Med emfas på ryslig för man, eller åtminstone jag, blev rädd och ganska rörd. Det är så synd om Laura...

Ja! Säsong 1 och 3 är dem jag är mest inne på just nu. Fast jag har inte sett nåt från s3 på några veckor tror jag... Så det skulle passa bra. Nån favorit?

Vi kanske kan sammanställe en rad frågor som folk får svara på? Sen kan man ju ställa nya frågor hela tiden, eller nåt.

Jisses. Jag har ju aldrig sett OMWF med svensk text... kan tänka mig att det är läskit. Tänk att de ska översätta låtarna... ush! 🙁

Okay! Jag gör loggan idag eller imorgon... Hur stor ska den vara och vad ska det vara på? Jag menar vill ni ha någon speciell karaktär?

Wow har ar man borta nagra dagar och nar man kommer tebax sa har ni ett eget forum, groovy baby. Men what's with Angel med prickar over?

JollyApe said:
Wow har ar man borta nagra dagar och nar man kommer tebax sa har ni ett eget forum, groovy baby. Men what's with Angel med prickar over?

Vad menar du? Jag ser inga prickar 😛 *kollar* Ja nu ser jag det *hehe* Läser aldrig descriptions om jag fattar vad det är för forum så jag har inte märkt det 😉

En 'lära-känna-varandra tråd' låter jättekul! Man kan väl börja med och typ berätta vad man heter, var man kommer ifrån, lite intressen och så... Kanske jag ska knåpa ihop ett formulär?

Jodå vi har eget forum och allt, heh.

Jaa, men inte för mycket frågor på en gång..? Eller jag menar, så att vi kommer ihåg och, gud jag vet inte, äh det blir nog jättebra tror jag 🙂

Mhm, Laura verkar ju rysligt skum.. Man får ju egentligen bara veta massa skumma saker om henne i sägong 1, men jag gillar henne...

Jag kan tänka mig att se nästan avd som helst från säsong 3.. Kanske inte typ slutet helst, för jag skulle vilja se lite rätt ordning.
(Någongång måste jag verkliegn se hela serien i rätt ordning..)

(Nu är det Once More, With Feeling på teve.. jag hör det men vågar inte gå och kolla.. Det ska tydligen vara förkortad version.. åh..
okej jag hörde just att de klippte efter Anyas "Bunnies.." resten av songen var inte med..)

Asså jag älskar OMWF som vanligt men jag tycker att det var tråkigt att inte hela versionen var med fast jag höde "tv tjejen" som snacka om att den oklippta versionen gick senare ikväll vid midnatt, på request av fansen 😉

alltså, vad i... vad gjorde dem med OMWF? Jag blev ju helt förvirrad? Varför skulle dem korta ner avsnittet? Fattar nada. Men jag insåg två saker idag:
1) James har en väldigt fin röst
2) Det är typ världens sorgligaste avsnitt. Hade inte tänkt på det förut. Men jag grät nästan i slutet!

Jag tycker att de två första avsnitten från s3 inte är så bra. Kan vi inte börja med faith, hope and trick? 🙂

Du borde verkligen se fire walk with me. Det är en film som inte får missas!

Vi borde väl kunna komma på standardfrågor som namn, ålder, vart man bor osv?

doppelgänger said:
2) Det är typ världens sorgligaste avsnitt. Hade inte tänkt på det förut. Men jag grät nästan i slutet!

Tack! Jag har alltid sagt det men ingen har hållt med mig! Jag gråter när jag ser OMWF, jag älskar avsnittet och tycker att det är ett av de allra sorgligaste i serien. (Som sagt: Willow's ansikte när Buffy sjunger "I live in hell cause I've been expelled from heaven").

Heh, jag såg Faith, Hope and Trick härom dagen, men visst jag kan gärna se om det! Ska vi säga så, vi ser det till på söndag klockan 20.00?

Kan man hyra den? Fire Walk With Me..

Ja klart, någon som vill starta en sådan tråd?

à…h! Jag var Sà… nära att börja gråta när Buffy sjöng där men jag satt och kollade med mamma och det hade varit pinsamt. Min mamma sa för övrigt väldigt roliga saker om avsnittet. Dessutom frågade hon om jag bara såg på Buffy för att Tara och Willow är lesbianer. Jag sa till henne att jag började se på Buffy för att jag tycker om våld och skräck och då rynkade hon på näsan.

Jag är rädd för att jag kommer att börja gråta nästa gång jag ser OMWF.

Ja! Faith, Hope and Trick tills på söndag. Toppen! Klockan 20.00 passar utmärkt.

Jag har aldrig sett den som hyrvideo... tror att vi är för unga för det. Men den går att köpa och ldda ner.

Hm. Du kanske vill ta på dig det ärofyllda uppdraget att starta lära-känna-varandra-tråden? 🙂

Alltså jag har iofs sett OMWF så många gånger nu att jag hålla mig från att gråta. Men det är svårt. Bara jag lyssnar på musiken så.. åh..
Hehe, jag tror att min mamma tror att det är anledningen till att jag ser på Buffy också, hon har inte frågat mig men.. Grejen är den att jag inte gillar Tara lika mycket som i början. Alltså jag tycker om Amber mycket och gillar Tara men nu är det i alla fall fyra karaktärer eller så som jag gillar mer än henne..

Ja jag får nog köpa den filmen, det är nog värt om jag hittar den inte så dyrt..

Ja ok, jag kan starta den. Jag är bara rädd att det ska bli bara som att fylla i och inte läsa så mycket vad de andra skrivit osv.. Jag är så inne på att vi verkliegn ska lära känna varandra osv..

Jag har inte sett OMWF så många gånger heller. Det är nog däför det har tagit mig tills nu att fatta att det är ett av de sorgligaste buffyavsnitten tillsammans med typ the body, the gift och seeing red. Jag måste erkänna att jag grät första gången jag såg chosen. inte för att det var sorgligt, men för att jag blev rörd...

Haha. Så typiskt av mammor att tänka så. I mitt fall stämmer det inte. Jag började se på BtVS för att Faith var med och hon rockar ju fett. Jag har aldrig tyckt om Tara förrän nu. Jag tenderar annars att dras till blyga människor som hon.

Du får väl skriva i tråden att det är ytterst VIKTIGT att alla läser det som står eftersom att det är ju faktiskt meningen att vi ska lära känna varandra bättre. Pilutta den som inte läser!

Jag har nu sett OWMF 2 gånger, men den har en evig plats i mitt hjärta 😉 Jag bara älskar avsnittet... Det är sorg, glädje och en massa sånt som bara är helt bra... Men slutscenen med Spike och Buffy är blää men det är för det där attempt of rape i seeing Red jag inte gillar dem. OWMF har ganska mycket mening i sig tycker jag (men jag har en förmåga att överanalysera saker)

Jag började se Buffy för att alla på internet älskade serien och jag hade haft en vikarie en gång som visade Hush i klassrummet när säsong 4 gick i USA. Så.... I got hooked a bit then, men det är först nu jag bara älskar serien... helt brilliant 🙂

Jag gråter så mycket när jag ser Buffy. Jag blir så himla ledsen av 3 anledningar: 1. Många i serien är ofta väldigt ledsna & det är deprimerande. 2. Jag vet att serien är slut för alltid. 3. Jag vet att jag inte kommer få vara med i en så bra serie som Buffy någonsin och jag blir avundsjuk på dem.

Jag började iofs kolla ordentligt pga Willow&Tara, men nu handlar det alls inte om det. Blyga människor.. det var även min anledning att gilla Tara först. Jag har ju inte insett förän ganska nyss hur kär jag är i Faith (även om jag alltid gillat henne)..

Hm, ja jag kanske ska skriva till det... faktiskt.

Eowyn said:
OWMF har ganska mycket mening i sig tycker jag (men jag har en förmåga att överanalysera saker)

Jag började se Buffy för att alla på internet älskade serien och jag hade haft en vikarie en gång som visade Hush i klassrummet när säsong 4 gick i USA. Så.... I got hooked a bit then, men det är först nu jag bara älskar serien... helt brilliant 🙂

Heh, det är bra att överanalysera.. Vad överanalyserar du tex..?

Wow, vilken vikarie..

Jag brukar typ överanalysera saker... Som när jag är på riktigt Giles/Anya humör så brukar jag ta fram när Xander berättar för alla att han och Anya ska gifta sig och studera Giles humör och rörelser och så.... 😛 Man kan bli förvånad över vad man kan hitta... 😛

Och så brukar jag kolla lixom när Willow "egentligen" började bli ond (vilket jag själv någon gång tycker är runt säsong 4/5) eller snarare besatt av magi. Och sen så anledningar att inte gilla Spuffy är en aning jättemånga 😉

Yupp. Underbar vikarie

Ang det där med att Spike våldförde sig på Buffy i seeing red... Du är typ den första som jag har stött på som INTE tycker om Spike/Spuffy pga det. Jag hatar nämligen Spike av många anledningar och den är en av dem. Urk.
Varför hade inte jag en vikarie som visade Buffy? Allt jag fick var en överviktig man som gjorde att halva klassen fick IG.

Punkt 1 (att alla är ledsna således depression) och punkt 3 (att jag aldrig kommer ha chansen att vara med i något så underbart således avundsjuka) kan jag verkligen hålla med om. En gång drömde jag om att jag var med i BtVS. Det var koolt.

Vilka karaktärer tycker ni att ni är mäst lik btw? Jag kan se mig själv som en blandning mellan willow och xander. Jag tror förrästen att Tara och Faith är mer lika än vad vi anar... tadaaaa...

Eowyn said:
Jag brukar typ överanalysera saker... Som när jag är på riktigt Giles/Anya humör så brukar jag ta fram när Xander berättar för alla att han och Anya ska gifta sig och studera Giles humör och rörelser och så.... 😛 Man kan bli förvånad över vad man kan hitta... 😛
Det är så roligt att hålla på sådär. Som när jag får Faith/Willow ryck och överanalyserar alla scener som de är med i tillsammans eller när de nämner varandra.

*skratt* Vi fick en jättebra vikarie men som sagt - det var några år sen 😛 Men det var jättehäftigt... Hela klassen tyckte att hush var äckligt men jag var fracinerad över det om jag ska vara ärlig... Jag menar, wonderful show! 🙂 Jag har bara varit med om att jag har haft bra vikarier men också så brukar jag bli märkt Teacher's Pet eftersom jag har lättare att umgås med vuxna än jämnåriga (som inte gillar Buffy 😛)... 😛 So ever vikarie är snäll mot mig 😉

Jag drömde en gång att jag var med i Buffy... Helt underbart... Men på nått vis så blev jag Buffy i slutet, Angel fick sin själ permanent och sen kan ni ju gissa resten 😛

Jag vet inte vem jag är mest lik i Buffy... Vem tycker ni?

När jag var yngre hade jag och mitt gäng som nöje att göra livet surt för vikarier. Jag tycker vi lyckades ganska bra... 😉

Eeew. En snusk dröm om Buffy och Angel? Det var avancerat! 🙂 Jag har som snuskigast nog drömt nåt om Faith. Fast det... kanske jag inte ska utveckla vidare...

Blir du förolämad om jag säger att du är mäst lik Dawn? (heheh 😀)

Jag hade faktiskt tänkt fråga "Vem är ni mest lik i Buffy"-frågan i lär-känna-varandra-gruppen. men det blev inte så..

à…h, i så fall vill jag vara den där likheten mellan Tara och Faith..
Men seriöst är jag kanske mest lik Willow eller Tara.. fast jag kan se likheter hos mig i alla.. Tex Anya och Faith och Buffy..

Ja okej. jag har inte haft saker jag riktigt velat hända som jag överanalyserar inte såå mycket.. Bara när det gäller att Buffy behandlar Faith illa kanske.. (Men jag tycker så synd om Buffy också så jag har svårt för det också..)

Jaa Willow magi-beroende.. jag är egentligen chockad nu att jag inte anade innan säsong 6 vad som skulle hända.. Det är ganska uppenbart att hon bryr sig väldigt mycket om magin osv..

doppelgänger said:
Jag har som snuskigast nog drömt nåt om Faith. Fast det... kanske jag inte ska utveckla vidare...

Du med?!! Ok jag vill heller inte direkt gå in på detaljer om det här men.. Jag drömde något sådant för några veckor sedan och blev rätt chockad, av att jag drömde det, ehh.. (Det var innan min Faith-obsession hade börjat..)

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom