Svenska Buffyfans

Status
Not open for further replies.
The unemployed Swede is back in tha house! Själv slipper man ju allt vad skolfoto och skolutflykter heter.

Wow här vänder man ryggen en vecka och när man kommer tebax så finns det två till, nästintill amöbaförökning.

Måste hålla med majoritetn deprimerande Buffy är bra Buffy. Men det kanske är för att de bästa (enda?) musik montagen (eller montage å montage, bilder till musik) är när det är tragiskt e.g. Buffy lämnar Sunnydale, den i slutet på Grave (bitterljuvt inte helt deprimerande) och Branch låten i TR.

Så på tal om Spike och Buffys vara eller att icke vara, vilka är era favo säsonger för de olika personerna, då ni tycker de är/uppträder bäst?

Buffy säsong 2. Hon va rolig och lättsam, men lärde sig en himla massa saker. Diggar henne särskilt på slutet.
Willow säsong 4. Hon blev lugnt coolare när hon fick high school bakom sig och innan hon blev helt beroende. Man skulle nästan kunna säga säsong fem, men junkie fasonerna fins nästan där. Jag tyckte verkligen illa om när hon blödde näsblod i Blood Ties, vet inte varför men jag uppskattade det inte.
Xander Svårt men han växer ju hela tiden. Men jag måste nog säga säsong 7, ansvarsfull och lugn, mogen.
Dawn Lugnt säsong 7, man slapp allt gnäll.
Giles säsong 3. Han va fortfarande tönt coola tweedsnubben, men han fick släppa loss lite när Wesley kom å va ännu mer av a stick in the mud.

Jag är tvärt om, jag älskar när det fungerar och alla är glada och lyckliga.

Buffy: Början av S2, då allt var frid och fröjd mellan B & Angel.
Spike: S4, Han har det verkligen inte lätt då
Dawn: Aldrig. Tycker verkligen inte om Dawn.
Willow: S4 .. S6, när det fungerar problemfritt mellan Willow & Tara.
Xander: Han är alltid lika bra.
Anya: Samma som Xander.
Giles: S4.

Ja du har rätt Xander funkar alltid, men Anya, visst hon är alltid min favo karaktär, men hon är riktigt bra I säsong fem näär hon vänjer sig att vara mänska.
Spike: Håller med dig han va riktigt bra i säsong 4, men vi kan ju inte bara glömma tvåans bad ass Spike.
Tara: Lugnt säs 6 hon fick äntligen lite attityd.
Faith:säsong 3. God looked upon Sunnydale and he saw that it lacked something. God sent Faith and he saw that it was good and let his light shine upon her. Hon är riktigt bra i säsong 3. Precis vad som behövdes för att serien inte skulle plana ut och gå på tomgång.

JollyApe - Hej igen.

Gud vad svårt, med bästa säsongern för karaktärerna..

Tara - säsong 6 absolut. (Hon är söt i början men hennes karaktär utvecklas så bra och blir bäst i slutet..)
Willow - Alltid utom i säsong 7.. Och inte jättebra i 6 heller..
Xander - säsong 6 tror jag.. minns inte riktigt, kanske 5..
Anya - 4-5 (och lite 6)
Giles - alltid utom 6-7
Buffy - innan Riley..
Spike - alltid (utom kanske säsong 7)
Dawn - 7 i så fall

eudial: Okie dokie! Vad är din e-mail address?

Campingsgrejen var inte så hemsk men nu är jag genom förskyld eftersom det var typ 2 grader när man vaknade *suck*

Vilka karaktärer som är bäst när:
Tara - Säsong 5 (har som sagt bara sett ett avsnitt i säsong 6 så)
Willow - Säsong 4/5. Jag kan inte riktigt säga när hon var bäst eller så med det är någonstanns där
Xander - Säsong 5. Men han blir ju bara bättre och bättre (om man tar bort säsong 7)
Anya - Säsong 5 (men hon verkar vara ruggigt bra i säsong 6)
Giles - Säsong 1-5. Giles är Giles, han är king. 🙂
Buffy - Säsong 2-3, innan Angel stack, för då var Buffy mycket mer.... känslig.
Spike - Säsong 2. I miss my big bad *cries*
Dawn - Säsong 7. Hon var tex superbra i Potential. 🙂

Snart ska jag gå och se Crush eller vad det var för avsnitt igår *mamma spelade in det*

Torsdag? Redan? Eller är det torsdag nästa vecka? :$

Förresten... Har någon av er LiveJournal? (man kan skaffa det på www.livejournal.com och man kan bli med på många olika communities och så 🙂) Jag har en och den kan ni se här

lol.... Mitt är konstant uppdaterat 😉 fast jag skriver mest om fan fictions och Buffyverse... Funderar på att göra en fan fiction journal men jag vet inte...

Vad tyckte ni om dagens avsnitt? (I was made to Love you)

Jag älskade April.... à„r det sant att BRITNEY SPEARS skulle spela henne? *chokad*Allvarligt?

Ja ja... whatever... Jag gillade avsnittet supermycket! 😀 Jag längtar iaf till The Weight of the World och The Gift. à„r de några bra avsnitt? *behöver inte kommentera TG men... 😛*

Jag döööör! Jag lovar - jag har feber... *me hate being sick*

*lol* Jag har inte sett Buffy Bot än men jag längtar (inte, typ). Men jag är rätt så irreterad på Spike (och lite på mig själv). Jag VILL gilla Spuffy men det går inte....

Och nu vara vi fem!

Wei! Den svenska Buffy-skaran växer här! Jag har varit medlem ett tag här men bara vetat om att Eowyn är från Sverige. Henne 'känner' jag från andra boards.

eudial och eponinethen, är ni från Umeå?! Jag är från Storuman! :bounce:

Tjenare tjenare 😉

Herregud, bor ni alla i samma område? (OK, om min geografi är rätt så ligger storuman en bit i från men iaf) Ganska creepy men.... lite skoj på samma gång 😛

Jag håller på att dö - har försökt att logga in på hotmail de senaste 20 minutrarna.... men nu funkar det *yay*

Eowyn said:
Herregud, bor ni alla i samma område? (OK, om min geografi är rätt så ligger storuman en bit i från men iaf) Ganska creepy men.... lite skoj på samma gång 😛

Jo, Storuman ligger ca 27-30 mil (nåt sånt) från Umeå...

Okie! Då vet jag att jag inte kommer förlora geografin iaf 😉

Jessie, din avatar är bara så cool! Me like it! 🙂 Den skulle passa jättebra med schemen I will remember You 😉 (no hint there no no 😛)

Alltså jag håller på att bli så galen att jag har bestämt mig för att börja med min B/A sida och he upp den på Geocities... Men jag behöver hjälp.... Jag vet inte vad jag ska ha för bilder på layouten... Jag vill att den ska vara ljus så Amends är out of the question 😉 Vet ni någon bra sida (utom www.last-beautiful-girl.com/buffy)

Nja... Det hade jag inte tänkt direkt.... Jag hittade två jättebra bilder på SMG och en på David Boreanaz. Den på DB är ganska vanlig (tror jag) men det på SMG tror jag är lite ovanligare 😀

Tack för länken *lägger den på favoriter*

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom