JollyApe said:
Scenen när Anya och Andrew förklarar för the potentials vad de ska kämpa mot är så bra. Tror det är Empty Places, men jag är inte säker. Den är så bra Anyas sjuka förklaraingar ackompanjerade av Andrews hel sköna teckningar.
Jag skrev ett meddelande imorse som av nån sjuk anledning inte kom med här. Men där skrev jag i alla fall typ samma sak. Andrew och hans whiteboard som han använder flitigt. Bäst är endå när han skriver 'steak' istället för 'stake' thihi
Vidare skrev jag nåt i den här stilen ang Faith/Willow:
Vid första anblick verkar det som att Willow är sur på Faith i
Doppelgangland pga det som skedde mellan avsnitten
the zeppo och
consequences.
T.ex. att Xander hade sex med Faith (med tanke på vilken nära relation de har, är det ganska stor chans att hon fick reda på det), att Willow känner sig åsidosatt i Bad girls och att saker och ting gick ganska mycket snett där i consequenses.
MEN; Man kan ju också tänka såhär att Willow var sur på Faith för att hon hade haft sex med Xander av den simpla anledningen att hon också ville det, om inte omedvetet. Vidare kan hon ha varit sårad för att hon kände sig åsidosatt av Faith också, med tanke på att hon endå fick bra kontakt med henne när hon först dök upp i Sunnydale. Istället för att ta tag i att hon kanske eventuellt var "kinda gay" och dessutom hot på ett psycho, började hon hysa agg jämtemot Faith. Och fick ta ut sina agressioner i Choises osv.
I s4, när hon hade lagt allt bakom sig och börjat närma sig att acceptera sig själv tack vara Tara, var det speciellt viktigt för henne att påminna/övertyga alla, inkl sig själv, om att Faith var en galning för att således inte komma henne närmre. Jag kan se
Orpheus och
Bad girls som en återförening för dem.
Eller vad säger ni?
😛
btw, jag tycker att det är spännande när publiken vet nåt inte scoobiesarna vet. Det är ju så sjukt frustrerande också.