Svenska Buffyfans

Status
Not open for further replies.
Själv tycker jag mest synd om Tara. Hon har inte haft det lätt i Sunnydale. Det hela började med att hon blev attackerad av Jonathans onda..whatever och fortsatte med att man trodde hon va ond. Bara för att det skulle visa sig att hon va hel snäll och bli brainsuckad av Glory. Stackarn (och då har jag ändå inte skrivit allt).

eponinethen said:
Jag gillar det.. Jag gillar när Tara är sådär och Willow tar hand om henne, åh. Det är sorgligt. Gud vad fort det gått att visa säsong 5, nu är det väl snart säsong 6 antar jag..?

Min flickvän satt och grät där i slutet när Willow matade Tara. Hon tyckte att det var så vackert. 😛

Tara är, kanske tack vare att hon varit så "drabbad", enligt mig en av de starkaste karaktärerna i serien. Inte lika instabil som resten. Praktexempel är: Willow, Buffy, Spike

Mm, jag gör det också. Men jag är så inne på Willow just nu att jag bara tycker synd om henne hela tiden,, åh.

Ja men jag menar mer att det visas ju fyra avsnitt/vecka så.. det tar slut fort, trots att det egentligen ska ta ett år/säsong..

Jo jag tycker Tara är kanske den av karaktärerna näst efter Joyce som va mest stabil, som hade fötterna på jorden. Det behövds verkligen en sån person i serie under säsong 6.

Jo det undrar jag med. Hur hade de gjort om inte Seth Green bestämt sig för att han inte ville va med? Ja menar Joss och gänget hade ju redan innan planerat att nån av karaktärerna skulle blivit gay. Skulle Oz och Willow gjort slut ändå och han hängt kvar när hon fick ny flickvän, det skulle nog vart lite skumt. Eller hade de kört på Xander spåret istället.

Jag hade verkligen velat se lite Fuffy action. Men de skulle väl aldrig göra huvudkaraktären gay, så jag skulle också sätta mina pengar på Xander.

Det var så roligt i gårdagens avsnitt (alltså kanal 5) då alla tror att Buffy har haft sex med Spike och Buffy säger till Xander "But I'm starting to think that you might be." Klockrent! 😀

Annars har vi ju geektrion. Andrew är så gay. Han är ju en grej för Spike.

Fast helst av allt hade jag sett Willow+Tara. Willow kanske hade varit den som var otrogen eller nåt? Hon var ju det en gång tidigare, så varför inte igen? Dock hade hon då blivit en 'bad guy' och det hade som inte passat henne just då i s4.
Så... Nån som har ett bättre förslag? 🙂

Jag tror att Veruca grejen va bound to happen och om han velat vart kvar så hade de fått splitta på sig ändå. Tror liksom att med Doppelgangland (ditt namn förvirrar mig, men visst hette avsnittet så?) bestämde de sig för att det va Willow som skulle bli gay.

Fast det fanns ju många ledtrådar när det gäller Xander oxå. Tex det med Larry.

Nja inget riktigt fan av Fuffy. Jag diggar Faith (och jag kan gå med på att hon skulle kunna va gay), men själv tyckte jag det inte funkade riktigt. Ja menar Buffy är så straight man kan bli så det kändes mest som om manusförfattarna fick utlopp för sina ja..ok jag kanske ska släppa det.

Ack Andrew, han är så härlig. Xander och Andrew hade vart ett fint par.

Ja, jag tror också det. Veruca hade nog dykt upp hur som helst. Det är väldigt troligt att de bestämde sig för att Willow skulle ha en liten gay ådra i sig när de skrev Doppelgangland. Det ska finnas mer att läsa om det där i en av Willow böckerna, de där pocket.

Attraktionen mellan Buffy/Faith i s3 är ju väldigt komplex. Kanske mer komplex än vad vi kan begripa. Men om man är en hängiven Fuffy shipper vänder man och vrider på allt tills det slutar med att Buffy är het på Faith 😛

à…h Andrew. Jag blev kär i honom första gången jag såg honom. Efter att han hade installerat imperial death march-låten på geek trions van kunde jag ha gift mig med honom.

Ja, redan då va han bra. Men sen i säsong 7, blev han ännu bättre. När han blev lite god å så. Storyteller ett killer avsnitt. Kemin mellan honom och Anya funkar skit bra i 7an oxå, de är så roliga tillsammans.

Själv ser jag det mer som en syskon relation. Det känns onekligen som om Buffy är storasyster. Men jag förstår vad du menar med att man kan få allt att se ut som det man vill att det ska va. Jag drev med nån förut å sa att det egebtligen va Faith och Willow i säsong tre och sen när jag tittade på Choices igen så fick det en helt ny mening. Samma sak med Spike och Xander. Det är skoj att försöka hitta saker som länkar de mest olänkbara i BtVS.

Heh, jag gillar inte idén med Buffy och Faith. Eller när jag såg säsing 3 första gången hade jag nog hejat på att de skulle ha något, men nu i efterhand tycker jag inte det.

Vad det gäller Tara så tror jag nog inte att hon funnits om inte Veruca kommit och gjort Oz förvirrad.. Så jag är tacksam för Veruca (även om jag gillar Oz starkt).
Men de hade inte alls varit lika kul om det gjort Xander gay.. Det är en rolig tanke att leka med men jag tror inte de hade fungerat alls lika bra som med Willow.

Jao, Anya och Andrew är som ett såntdär komikpar eller vad det nu heter. De är så otroligt roliga tillsammans. Storyteller är definitvt det bästa Andrew-avsnittet. Han är så söt!

Jag har faktiskt tänkt på mycket på möjligheterna av Faith/Willow. Om man överanalyserar säsongen, tittar lite för många gånger på Choises så kan man se något där bakom... Jag har försökt utforska det där i fan fiction.

Jag tror faktiskt att Tara hade dykt upp endå. Det känns som att hon var en motpol till det hela, och det behövdes. Lika mycket som Joyce.

Jag gillade inte Andrew särskilt mycket förän i säsong 7, men där var han hur söt som helst.

Faith/Willow, det är ju en tanke. Jag är helt för övertolkningar av saker, har dock inte själv tänkt på att det kan tolkas så, men jag kan tänka mig det nu när du säger det (eller så tycker jag bara att tanken är kul och att jag vill se något sådant, heh).

Jag vill gärna tro det, att Tara skulle komma i alla fall. I och för sig skulle ju knappast Willow och Oz varit tillsammans för alltid hur som helst, så Tara's plats (både i gänget och för Willow) skulle säkert bli öppen för henne att ta över efter ett tag..

*lol* Faith/Willow är bättre (i min mening) än Faith/Buffy... Men jag föredrar nog Faith/Spike 😛

Andrew är såååå underbar... 😀 Jag bara älskar citatet: "He never really loved.... hanging out with us" Det är bara så underbart citat! *me love him*

Tara tycker jag är den karaktären jag identifierar mest med.... Hon är så lik vanliga människor och hon ja... hon är ganska osäker men hon är ändå ganska stark...

Scenen när Anya och Andrew förklarar för the potentials vad de ska kämpa mot är så bra. Tror det är Empty Places, men jag är inte säker. Den är så bra Anyas sjuka förklaraingar ackompanjerade av Andrews hel sköna teckningar.

Jag om på en sak om säsong 5 som jag kände att jag behövde skriva ner. Vet inte riktigt varför, men jag tyker det va skönt och bra att Buffy va den första som fick reda på att Dawn va the Key. Vet inte varför, men jag trodde ett tag att de ondskefulla skulle veta det men inte Buffy och sånt är alltid jobbigt. Som i tex säsong 3 när Faith jobbar för the Mayor och ingen vet om det. Det va inte enns särskilt många avsnitt, men det va inte skoj. Jag tycker inte om att som tittare veta mer än huvudpersonerna, jobbigt och frustrerande.

JollyApe said:
Scenen när Anya och Andrew förklarar för the potentials vad de ska kämpa mot är så bra. Tror det är Empty Places, men jag är inte säker. Den är så bra Anyas sjuka förklaraingar ackompanjerade av Andrews hel sköna teckningar.

Jag skrev ett meddelande imorse som av nån sjuk anledning inte kom med här. Men där skrev jag i alla fall typ samma sak. Andrew och hans whiteboard som han använder flitigt. Bäst är endå när han skriver 'steak' istället för 'stake' thihi

Vidare skrev jag nåt i den här stilen ang Faith/Willow:
Vid första anblick verkar det som att Willow är sur på Faith i Doppelgangland pga det som skedde mellan avsnitten the zeppo och consequences.
T.ex. att Xander hade sex med Faith (med tanke på vilken nära relation de har, är det ganska stor chans att hon fick reda på det), att Willow känner sig åsidosatt i Bad girls och att saker och ting gick ganska mycket snett där i consequenses.
MEN; Man kan ju också tänka såhär att Willow var sur på Faith för att hon hade haft sex med Xander av den simpla anledningen att hon också ville det, om inte omedvetet. Vidare kan hon ha varit sårad för att hon kände sig åsidosatt av Faith också, med tanke på att hon endå fick bra kontakt med henne när hon först dök upp i Sunnydale. Istället för att ta tag i att hon kanske eventuellt var "kinda gay" och dessutom hot på ett psycho, började hon hysa agg jämtemot Faith. Och fick ta ut sina agressioner i Choises osv.
I s4, när hon hade lagt allt bakom sig och börjat närma sig att acceptera sig själv tack vara Tara, var det speciellt viktigt för henne att påminna/övertyga alla, inkl sig själv, om att Faith var en galning för att således inte komma henne närmre. Jag kan se Orpheus och Bad girls som en återförening för dem.

Eller vad säger ni? 😛

btw, jag tycker att det är spännande när publiken vet nåt inte scoobiesarna vet. Det är ju så sjukt frustrerande också.

Det va typ nåt sånt jag skrev på skämt först, men seen när jag kollade på det så visade det sig att man nästan kunde tolka det så.

Ja menar här är Willow kind a gay, men vem är det som får leka med den lesbiska subtexten om inte Buffy och Faith så man kan ju förstå att hon har lite att ta ut över Faith.

Det va ju ingen utom Willow som blev sådär jättenervös när Faith kom tebax och sa hon inte nåt om att Buffy kunde klara av Faith, men att hon kunde göra skada innan dess.

Uppskattar inte att va frustrerad på sånt, det finns det en massa såpor man kan titta på om man vill uppnå. Sunset Beach! Off topiv igen, men är det nån mer än jag som är besviken på Charmed. Det har så mycket potential att va en bra, riktigt bra serie, men den tar den enkla vägen och kör på Sunset Beach/Beverly Hills intriger fast med lite magi.

Jag gillar analyseringarna kring Willow och Faith. Alltså jag vet inte hur mycket jag tror på dem men jag gillar det, heh. Intressant intrig i vart fall. Jag menar, det skulle ha kunnat vara en grej, men det var ju i så fall verkligen inte uppenbart, och det är skönt.

Jag har knappt sett på Charmed, eller inte sedan allra första början kanske, har aldrig riktigt fattat grejen med det..

Jag gillar faktiskt också att Buffy fick veta först att Dawn var the Key. I vanliga fall kan jag tycka det är kul att veta mer än huvudpersonerna, eller om det handlar om annat, tex Xander/Cordelia eller sådant.. Men just här var det skönt att Buffy fick veta.

Jag tror willow var den som var mäst awkward när Faith kom tillbaks. Arg/Rädd.
"Oh, I know! Beat the crap out of her!" och lägg märke till hur snabbt hon andas när hon får syn på Faith första gången på campus. Eller, hehe, när hon slår till Faith med sin ryggsäck. Hur gulligt som helst.
Hon var i alla fall gladast av alla att Faith (buffy i Faiths kropp) hade arresterats av polisen.
Ooh! Och när Faith (inne i Buffys kropp) tittar sådär konstigt på Willow och säger "I'd never let her hurt you". DET är något.
à…h, jag skulle kunna analysera sönder det här. In fact, jag tenderar att analysera sönder sånthär. Näe, nu babblar jag bara.
Men om någon är intresserad av ett alternativt scenario i The Zeppo, kan ni läsa det här som jag skrivit.

Ang. Dawn var det mäst spännande (och roligt) när Glory skulle ta reda på vem the key var.

Jag tyckte om de första.. tre säsongerna av Charmed. Sen blev det som sagt urkasst.

Jaa, det är något faktiskt. Och när Faith (i Buffys kropp) på the Bronze, säger något till Tara, "So Willow is not driving the stick anymore" eller liknande.. Småleende, heh..

Det sorgligaste in avsnitten som kommer nu (utom Buffy's död då kanske) tycker jag är när Willow varit inne i Buffys medvetande, och Buffy vaknar upp igen och gråter hur mycket som helst och är helt förstörd.. (För att hon tycker att hon dödat Dawn..)

Ok då kanske inte jag missat något som inte sett de senare..

Oj, känner mig lite efter här... Har inte postat på ett tag. Så ni kollar på två avsnitt i veckan? Suck, det kan inte jag va med på... har inte boxarna och har inte spelat in avsnitten heller... Fast jag borde kanske minnas det mesta från de avsnitt jag sett...? Jag kan ju se om jag kanske kan va med lite ändå... 😛

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom