• Thank you for visiting Buffy-Boards. You obviously have exceptional taste. We just want you to know that:
    1. You really should register so you can chat with us!
    2. Twelve thousand people can't be wrong.
    3. Buffy-Boards loves you.
    4. See 1 through 3.
    Come on, register already!

Översättningar av låttexter m.m.

JollyApe

None for you!
Lol, Bella - Vampyrslaktaren

Joyce, vet inte riktigt, men skulle kunna tänka mig att en person med hennes personlighet skulle kunna heta Margareta eller nåt sånt.

Welcome to Hellmouth - Välkommen till Helvetesporten, Hellporten, Helvetesgapet

Joamna

frak
Selma skulle kunna funka på Willow.. Alma låter nog för tantigt som Epo sa även om det skulle vara kul med trädgrejjen..

Svante har jag lite svårt för, även efter att jag sagt det några gånger högt.. fast jag har å andra sidan inget bättre förslag.

Hm, Bella.. det är åt rätt håll, fast ändå inte.. på nåt vis..

Xander - Zacharias?

Helvetesgapet låter bäst i mina öron iaf..

Jessie

We hope you're helpless!
Ja, Helvetsgapet låter mest 'rimligt', tycker jag.

Glen kanske för Giles? à„r ju lite mer likt kanske.

Xander - Zacharias? Hm, det låter ganska okej... fast ändå inte... liksom.. :p Kanske man skulle stava det Xacharias isf.. :p

Ja men Helvetesgapet är ju Ronja, jag skulle aldrig kunna se något annat är forntida rövare och rumpnissar när jag hör "Helvetesgapet".

Jag gillar Zacharias, men skulle man ha något flashigt nickname då?

JollyApe

None for you!
Zach är väll det man tänker på först, men det ska ju inte vara det, så vad sägs om Ari? Kanske lite norskt, men det skulle kunna funka på svenska med.

Hhehe tänkte inte på Ronja, men du har rätt inga rumpnissar får hitta på npt annat.

Glen skulle kunna funka det med. Vad sägs om Svante Glen? :D

Ari? Hehe, det är smeknamnet jag och Fran gett till Ariana's Curse, men jo jag antar att det fungerar, jag skulle helst ha något lite lite längre dock, hm.

Svante Glen? Haha.. eh jag får dåliga associationer av Glen, dock, men om ni andra gillar det så är det ett tecken på att det bara är min hjärna som är skum :D

J
Joamna
Glen är lite skumt i min hjärna också..

Joamna

frak
Tänkte inte heller på Ronja först, men du har rätt, det får bli nåt annat..

Dawn - Frida?

Jag tycker vi ska kalla Giles för Rutger :D

Joamna

frak
Joyce - Mona? Maj?
Giles - helt plötsligt flög namnet Max in i mitt huvud, och på nåt konstigt vis så tycker jag att det passar fast jag får inte ihop hur..
Riley - Johan, Nils?

(Jag kan inte sluta tänka på det här, haha, det är så sjukt och så roligt)

JollyApe

None for you!
Jättemycket för Mona, det är perfekt.

Och Riley är lugnt Johan, men efternamn?

Frida? Känns lite för vuxet, men nej föresten det kan funka.

Rutger Glen? Det blir bara sjukare och sjukare.

Joamna

frak
Vad bra att vi verkar kunna komma överrens någorlunda med namn iaf..

Hm Johan Gren? Dahl? Holm? Lund? Lind? kommer bara på korta namn just nu..

Den svåraste att komma på är Buffys namn tycker jag.. vi har ju några namn men inget som känns klockrent för min del iaf.. Sen har vi ju alla efternamn också..

Frida känns verkligen som en liten snorunge för mig, kanske iofs för att jag har en kompis som har en lilla syster som heter det.. fast jag känner ju andra Fridor också. Men jo Frida känns väldigt rätt för Dawn, tycker jag iaf..

Jessie

We hope you're helpless!
Varför inte Glen-Rutger...:D

Ja, Frida för Dawn tycker jag passar bra. Riley/Johan? Hm... Henrik kanske? Nilsson i efternamn? :p eller nåt.

Av Buffy-förslagen tycker jag Bella låtit bäst hittills iaf. :) (Då kan ju Faith fortfarande kalla henne för B oxå.)

Faith förresten, vad ska hon heta.. Fia?

Oh, vad ska Faith kunna heta? Gud jag vill spela Faith också!!! (Okej jag gillar inte Fia till Faith men jag vet inte vad jag skulel acceptera som Faith.)

Jag har en kompis som heter Frida som verkligen inte är någon snorunge men jag tycker i alla fall att det passar riktigt bra :D

Hm, Mona som Joyce.... Jo det kan klart fungera...

Jessie

We hope you're helpless!
Faith kanske kan heta Fanny? :)

Spike? Han heter ju William egentligen, så kanske nåt liknande.. Valdemar! hehe... :p Nä, det låter bara inte Spike... jag vet inte..

Joamna

frak
Har funderat över Buffys namn lite till, och det skämtas väl nån gång sådär om att hon har ett konstigt namn, kommer inte ihåg när nu men nångång så är det nån som frågar om det verkligen är hennes riktiga namn. Alltså, borde vi ha ett något mysko namn också..

Faith, så svårt..
Och Oz..

Haha, tänkte eftersom att Giles är från England i den amerikanska versionen så borde han vara från Norge eller nåt annat nordiskt land i våran version.. vad sägs? Och kanske med fördel från Norge eftersom det är ett land vi skämtar rätt mycket om såsom dom gör med England..

Jessie

We hope you're helpless!
CookieDough said:
Haha, tänkte eftersom att Giles är från England i den amerikanska versionen så borde han vara från Norge eller nåt annat nordiskt land i våran version.. vad sägs? Och kanske med fördel från Norge eftersom det är ett land vi skämtar rätt mycket om såsom dom gör med England..
Det kunde va nåt! Kanske både Spike och Giles ska va norskar då! :p Men vad kan dom heta? Giles - Adrian...? Njae, det låter inte Giles... :/ Tusan, det här är ju svårt!

Joamna

frak
Så hur ska vi ta tag i detta nu då? Ska vi sätta igång med översättningsarbetet trots att vi inte är färdiga med alla namn än? Och vi borde kanske dela upp det på nåt vis?

Haha, ja men hur ska vi få Pythagore att prata norska? Hehe...
Ja men gud det skulle vara så mycket roligare om vi gjorde detta tillsammans, översättningarna, jag tänker oss sittandes tillsammans och skratta åt dåliga svenska versioner av skämten, heheh.. à…h....

Men ja Buffy's namn ska ju egentligen vara ett konstigt namn, hm...

Joamna

frak
Hm ja det kan bli svårt kanske.. fast man behöver kanske inte prata Norska utan kan bara ha en lusekofta på sig. *fördomsfull*

Haha, åh det där lät ju jättekul. Vad sägs om att alla tar ledigt från jobb och skola i sisådär ett år så sitter vi bara och jobbar med det här? :D

Buffys namn ja.. funderar just nu på namn som typ Lilly, Nilla..

Haha, eh jaa. Har kan ju vara från Norge men prata svenska (pga att han/de bott så länge här) och bara lägga in vissa norska ord.. (Så gör min norska engelsklärare, heh.)

Jaa! Heh seriöst det vore underbart, vi kunde söka pengar från någonstans, kanske be Buffy-fans i hela världen sponsra oss eftersom att detta är lite som att vi är missionärer som vill sprida Buffy-tron till de som har svårt att ta den till sig?

Nilla var ett klart interssant namn...

Top Bottom