Lära känna varandra

Status
Not open for further replies.
Musiksmak? : Lyssnar mest på olika soundtrack. Men annars just nu: Portishead, Loop Troop, Patti Smith tex.
Favoritmat? : Indisk vegetarisk mat..
Hund eller katt? : Katt absolut.
Hatar följande över allt annat? : Situationer då jag känner mig liten och betydelselös osv.
à„lskar detta över allt annat? : Situationer då jag trivs och har trevliga människro kring mig osv.

Jag är galen i... Eh, internet..? (Och film och Buffy då)
Jag erkänner att... Jag har världens sämsta självförtroende (men håller på att bygga upp..)
Om jag hade tre önskningar...
1. Jag vill blir rik, nu, så jag kan plugga allt jag vill
2. Att bli värsta bra skådisen eller regissören
3. Att jag kunde skitbra engelska
Det värsta med mig är... att jag är sämst i sociala sammanhang (inte sådant man ska berätta)
Jag skulle också vilja säga att... Jag är trött nu och ska sova men gillar den här sidan och vårt svenska gäng.

Jag har hittat lite fler frågor (Lite mer personliga...)

FAVORITER
1. film? Just nu är det high-school skräckisar och Michael Moore. Tim Burton och David Lynch gäller alltid.
2. låt? Idag har jag lyssnat på Guns n Roses - you could be mine flera gånger
3. årstid? vår/sommar/höst/vinter. Helst sommar. Lite hösten. Minst vinter. I alla fall Lulevintrarna. Ush
4. mat och dryck? Mackor, oslagbart. Och Nudlar.
5. djur? MARSVIN. Och katter...
6. färg? Gul/Brun/Rosa
7. parfym? à„r allergisk mot sådant
8. tv-program? Buffy. Det är det enda jag ser på tv.
9. ämne i skolan? Just nu är det väl webdesign
10. sysselsättning (till exempel sport)? cheerleading

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? LITET
2. vilken färg på tapeterna? vita
3. vilka färger går rummet i i övrigt? Brunt/svart/orangea 70-tals gardiner
4. favoritmöbel i rummet och varför? Datorn, om det räknas?
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? skog
8. vad gör du oftast i ditt rum (till exempel stickar tröjor eller sover)? Sitter vid datorn eller ligger i sängen och gnyr. Spelar tv-spel gör jag ju också
9. vem förutom du brukar sova i din säng? Sandra. bertil och dexter brukar ligga och vila där också. Ibland sover dem men de är ju så lättväckta.
10. favoritpryl i rummet (till exempel en prydnadssak eller en nallebjörn)? Datorn

SOCIALT
1. hur ofta festar du och vart brukar du gå? Aldrig och kanske Magneto
2. senaste konserten du var på? Det var väl när jag spelade med mitt band Hondjävul
3. pub/krog eller diskotek? Krog antar jag
4. hur mycket, hur ofta och vad dricker du? Jag dricker sällan men när jag väl dricker blir det väl 4-6 öl. Sen får det räcka.
5. röker du och i så fall vad och hur mycket? Näe. Jag gjorde det förutom men insåg att det var en fjortisgrej och slutade illa kvickt
6. tar du droger och i så fall vilka och i vilket syfte? Eh, droger är för hippies
7. vad är syftet för att du går ut? Jag vet faktiskt inte. Finns det nån anledning att gå ut?
8. privata fester eller "ut"? Kanske både och?
9. dansar du mycket? ja, men jag får fettokomplex på dansgolvet
10. när ska du festa nästa gång? Om ett år, kanske?

FAVORITER
1. film? Amerikansk B-skräck och sci-fi från 50-60 talet. (namedroppar lite: The Blob, The Brain that wouldn't die, The day of the triffids)
2. låt? Dead Kennedys - Funland at the beach
3. årstid? Höst och vinter.
4. mat och dryck? Ramen-Nudlar.
5. djur? Katter.
6. färg? Svart
7. parfym? Nej tack.
8. tv-program? Aldeles för mycket. Favoritkanalen är SVT24.
9. ämne i skolan? Programmering.
10. sysselsättning (till exempel sport)? Professionell soffpotatis.

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? Litet
2. vilken färg på tapeterna? Vitt
3. vilka färger går rummet i i övrigt? n/a
4. favoritmöbel i rummet och varför? Fotöljen (med laptopen i knäet)
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? En väg.
8. vad gör du oftast i ditt rum (till exempel stickar tröjor eller sover)? Sover
9. vem förutom du brukar sova i din säng? Min katt
10. favoritpryl i rummet (till exempel en prydnadssak eller en nallebjörn)? Sängen

SOCIALT
1. hur ofta festar du och vart brukar du gå? Typ varje helg på sommarn, aldrig annars
2. senaste konserten du var på? Frantic på Rajraj i sommras
3. pub/krog eller diskotek? diskotek är så jävla dystert.
4. hur mycket, hur ofta och vad dricker du? Dricker måttliga mängder öl.
5. röker du och i så fall vad och hur mycket? Nej. Kanske nån cigarr då och då.
6. tar du droger och i så fall vilka och i vilket syfte? Droger är för hippies
7. vad är syftet för att du går ut? Beats me
8. privata fester eller "ut"? ut
9. dansar du mycket? Jag dansar inte
10. när ska du festa nästa gång? Typ i sommar, stendött i Umeå resten av året IMO.

FAVORITER
1. film? mycket typiska 'teen-movies' (Bring it on, 10 things I hate about you m.m.), Matrix, Queen of the damned, Hong Kong action (fast inte såndär urkass gammal...), Moulin Rouge m.fl.
2. låt? hm... just nu: Toto - Rosanna
3. årstid? sommar
4. mat och dryck? Grillat, pizza, mjölk o passionsfruktläsk... 🙂
5. djur? Katter, hundar och kaniner
6. färg? Blå/Röd/Svart
7. parfym? ingen speciell
8. tv-program? Buffy, Xena, Förhäxad, OC...
9. ämne i skolan? alla bildämnen, engelska, och kommer säkert bli webdesign oxå då vi kommer igång ordentligt med det...
10. sysselsättning (till exempel sport)? inget just nu... brukade rida förut.

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? litet...
2. vilken färg på tapeterna? vita, med typ blommor på...
3. vilka färger går rummet i i övrigt? hm... svart, blått, vitt...
4. favoritmöbel i rummet och varför? Sängen, skrivbordet, hyllan.
8. vad gör du oftast i ditt rum (till exempel stickar tröjor eller sover)? Datorn all the way! Min fina iMac! Fast ibland så ritar jag oxå, eller läser...
9. vem förutom du brukar sova i din säng? Katterna ibland...
10. favoritpryl i rummet (till exempel en prydnadssak eller en nallebjörn)? Datorn!!! Och mina drakar, älvor m.m.

SOCIALT
1. hur ofta festar du och vart brukar du gå? Festar aldrig...
2. senaste konserten du var på? antar att det var Bosson, för typ två år sen. Liten spelning i Storuman.
3. pub/krog eller diskotek? ...diskotek...
4. hur mycket, hur ofta och vad dricker du? Dricker aldrig...
5. röker du och i så fall vad och hur mycket? Nej, har aldrig prövat och skulle ALDRIG göra det!
6. tar du droger och i så fall vilka och i vilket syfte? NEJ!
7. vad är syftet för att du går ut? öhhh.. dunno...
8. privata fester eller "ut"? privata isf...
9. dansar du mycket? nä, jag vara blygisen... och om jag dansar rör jag inte mycket på mig precis...
10. när ska du festa nästa gång? det beror på vad som menas med festa... 😛

eudial said:
Man ska köra Angels approach. Stå och se cool ut och säga "I don't dance" 😉

hehe... får köra med det nästa gång... 😉

FAVORITER
1. film? Quentin Tarantino, Tim Burton och David Lynch. Plus att jag älskar musikaler (tex Hair, The Nightmare Before Christmas, 8 kvinnor)
2. låt? Lyssnar just nu på Dragostea Din Tei, heh..
3. årstid? Fin varm höst.
4. mat och dryck? Indisk mat.
5. djur? Gillar inte djur men i så fall katt...
6. färg? Blå..
7. parfym? ibland..
8. tv-program? Buffy. (Ser även Angel och OC)
9. ämne i skolan? Teater, bild, engelska, samhällskunskap, historia.
10. sysselsättning (till exempel sport)? internet (teater)

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? har två, ett litet och ett lite större
2. vilken färg på tapeterna? grå/vit randiga
3. vilka färger går rummet i i övrigt? det ena blått, det andra grön/rött
4. favoritmöbel i rummet och varför? Bokhyllorna med innehåll.
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? väg och ett hus hos pappa, parkering hos mamma.
8. vad gör du oftast i ditt rum (till exempel stickar tröjor eller sover)? Datorn, endast.
9. vem förutom du brukar sova i din säng? Ingen någonsin nu för tiden.
10. favoritpryl i rummet (till exempel en prydnadssak eller en nallebjörn)? Datorn.

SOCIALT
1. hur ofta festar du och vart brukar du gå? Senast Krogen Krogen.. Blå? (Heh..)
2. senaste konserten du var på? Urkult..?
3. pub/krog eller diskotek? Krog.
4. hur mycket, hur ofta och vad dricker du? Inte riktigt varje helg, mindre än ett 6pack.
5. röker du och i så fall vad och hur mycket? Har bara rökt cig, och bara kanske sammanlagt 10 i mitt liv?
6. tar du droger och i så fall vilka och i vilket syfte? Neej..
7. vad är syftet för att du går ut? Försöka vara social och vara med kompisarna, pkus att det kan vara kul..?
8. privata fester eller "ut"? Små privata fester, eller ut..
9. dansar du mycket? Heh, ja fast endast på skämt..
10. när ska du festa nästa gång? Kanske imorgon? Men jag tror det dröjer till nästa helg..

doppelgänger said:
Eh, droger är för hippies

Haha, tack! Hippies alltså.. gud man kan tröttna..

FAVORITER
1. film? Oj vad svårt... Min favvo film är nog... Sugar and Spice fast jag har inte ens sett filmen 😉
2. låt? You cant hurry love - Phil Collins
3. årstid? sommar
4. mat och dryck? pankaka och mjölk 😉
5. djur? Katter, hundar och kaniner
6. färg? Gul/Lila/Vit/Rosa
7. parfym? ingen speciell
8. tv-program? Buffy, Alias, OC, One Tree Hill, Angel osv.
9. ämne i skolan? alla språkämnen
10. sysselsättning (till exempel sport)? inget just nu... För rastlös att gå på träningar

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? ganska stort men endå mittimellan
2. vilken färg på tapeterna? gula
3. vilka färger går rummet i i övrigt? vitt
4. favoritmöbel i rummet och varför? Sängen, skrivbordet, datan.
8. vad gör du oftast i ditt rum (till exempel stickar tröjor eller sover)? Datorn all the way!
9. vem förutom du brukar sova i din säng? no one 😉
10. favoritpryl i rummet (till exempel en prydnadssak eller en nallebjörn)? Datorn!!!

SOCIALT
1. hur ofta festar du och vart brukar du gå? Festar aldrig...
2. senaste konserten du var på? ett par år sen.
3. pub/krog eller diskotek? ...diskotek...
4. hur mycket, hur ofta och vad dricker du? Dricker aldrig...
5. röker du och i så fall vad och hur mycket? Nej, har aldrig prövat och skulle ALDRIG göra det!
6. tar du droger och i så fall vilka och i vilket syfte? NEJ!
7. vad är syftet för att du går ut? vara med kompisar
8. privata fester eller "ut"? privata isf...
9. dansar du mycket? nä, jag vara blygisen...
10. när ska du festa nästa gång? vet inte 😉 Typ snart 😛

Ja, alla verkar gilla katter. Men katter är ju så fina! Jag hade en fin kattkompis, han var grå/vit randig och hette Nisswaldh. Min syster döpte om honom. Han hette Nisse först. Men nu är han en liten ängel 🙁

Min syster var hippie när jag var yngre. Hon hade den dåliga smaken att ha blommiga kläder dessutom. Tacka vet jag enfärgade kläder.

BTW; Dragostea Din Tei! Jisses! Den låten rockar ju fett 😀

doppelgänger said:
Ja, alla verkar gilla katter. Men katter är ju så fina! Jag hade en fin kattkompis, han var grå/vit randig och hette Nisswaldh. Min syster döpte om honom. Han hette Nisse först. Men nu är han en liten ängel 🙁

Min syster var hippie när jag var yngre. Hon hade den dåliga smaken att ha blommiga kläder dessutom. Tacka vet jag enfärgade kläder.

BTW; Dragostea Din Tei! Jisses! Den låten rockar ju fett 😀

Tacka vet jag svarta kläder.

doppelgänger said:

Vi klädde ut oss till hippies på skolfotot... 😛

Jessie said:
Vi klädde ut oss till hippies på skolfotot... 😛

Hehe. Vi klädde ut oss till Ghetto Superstars i våras (inte på fotot dock men jag fotograferade massor).. Hur kul som helst!

Jag var lite hippiebarn när jag var mindre.. Går ju på waldorf då blir det lätt så..

Jag har så trist klädstil nu. Hm.

Jag kan ju fråga en sak som folk kanske inte vill..? Lägga in en bild på sig själva i denna tråd..?

Min syster lyckades konvertera mig till hippie-ismen ett tag. Men när jag insåg vilka skumma kompisar hon hade, flydde jag fältet. Tack och lov.

à…h! Ghetto superstars? Du menar bling bling? Jag älskar bling bling 🙂
Vad är waldorf för nå skola? har hört om den men...

Bild. Tänkte på det imorse. Fick ångest sen för jag är så ful. Men det hade varit roligt. hehe..

doppelgänger said:
à…h! Ghetto superstars? Du menar bling bling? Jag älskar bling bling 🙂
Vad är waldorf för nå skola? har hört om den men...

Bild. Tänkte på det imorse. Fick ångest sen för jag är så ful. Men det hade varit roligt. hehe..

Japp, bling bling var det! Heh, och slutty girls.. Riktigt jättekul var de, hehe.

Waldorf är en friskola.. Som finns över typ hela världen, fast min är den bästa (jag är seriös).

Eeeh, som eudial sa "alla är fula som stryk". Men de är naturligtvis var och ens val om de vill lägga upp ett foto.. Det är bara det att jag verkligen tänker att alla ser ut som sina avatars.. Jessica som Dawn, Emelie som Buffy osv.. (Jag tänker tom att jag ser ut som Faith..) .. och Carolina är tecknad..

Wow. Jag är värsta bling bling hootchie-wannabe. Fast jag lyckas inte så bra.

Brukar inte folk rynka näsan åt friskolor? Typ dissa folk som går där eller?

Haha. Nååh, jag önskar att jag vore tecknad... Men det är sant i det du säger. Jag tänker också att alla ser ut som sina avatars. Du kanske ser ut som Faith? 😉

hehe... jag tänker oxå på folk som deras avatars... fast ni kanske inte ser mig som Oz nu...? 😛

eponinethen said:
Pluggar vad/jobbar med: Pluggar, tolvte året på Umeå Waldorfskola. (Jobbar iofs med att städa en gång i veckan även.)

Sh!t! Såg inte detta första gången jag skummade igenom allas svar, men jag gick ju där 4:an-7:an. Fast jag hoppas nästan att vi inte gick i samma klass. Var hur omogen som helst då =(

-- f.o.m nu börjar härmed mitt livs histora så långt som jag har något klart minne av det, utan fluff och sockervadd i hörnen, bistra verkligheten --

Så hemska år det var (inget ont om skolan, den var väl OK), men jag var för det första hur omogen som helst, sen i 7:an vart jag typ uberdeprimerad :nopity:, och började då skolka (stack hem och satt vid datorn istället : ) och mest bete mig störigt också så jag blev utbootad i 8:an =( Sen hade jag tydligen "specilla behov". Man blir så less, tror inte dom skulle känna igen depression och misantropi om man så hade en stor röd skylt i pannan. à…väl, hamnade ute i bushen i skolornas motsvarighet till Fort Knox, för ungdomar som skolkade lite för mycket och därför låg efter i utbildningen. Fick typ egen lärare och allt, vilket ju e lite slappt =) Långt ute i ingenstans och typ helt rymmningssäkert. Vilket ju var bra, så kunde jag inte skolka och plugga upp betygen lite 😉

När jag kollar tillbaka på det hela hatar jag grundskolan, stört system, man får absolut ingen motivering till att plugga =(

Hur som helst, pluggade ett år på IV (slutade vara deprimerad, utvecklade social kompetens, växte upp emotionellt, fick vänner osv.), sökte IT på John Bauer och kom in, gick där 2 år så har vi mig nu =)

Lite skummt, låg typ efter som fan i hela grundskolan, och nu läser jag Matte D och glider runt på en räkmacka i de flesta ämnena 😵;

--
Fan vilken prettopost detta blev då.

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom