Lära känna varandra

Status
Not open for further replies.
Lugna puckar grabben... Jag kan berätta att jag också haft en massa problem/skit under grundskolan. Och de fortsatte sen för jag hoppade av gymnasiet för tre år sedan, i tvåan, för att jag inte klarade av det.

Men grundskolan är ett skitsystem. Och lärarana brukar inte vara så himla smarta. Jag har blivit behandlad som skit stora delar av mitt liv för att jag har varit väldigt disträ och omotiverad. Men jag insåg för ett tag sen att det inte var mitt fel men deras. Jag tror att jag helt enkelt var för smart för skolan. Och jag tror att många som du och jag är det. Se bara på oss nu 🙂

eudial said:
Sh!t! Såg inte detta första gången jag skummade igenom allas svar, men jag gick ju där 4:an-7:an. Fast jag hoppas nästan att vi inte gick i samma klass. Var hur omogen som helst då =(

Va???! Okej vem är du?!! Antagligen gick vi i samma klass. Men seriöst jag heter Johanna ju gick jag i din klass eller? (Ok det finns en Johanna i varje klass på denna skola men, heh..)

Seriöst så är skolan tusen gånger bättre när man börjat högstadiet = nian. Nian-tolvan är hur bra som helst, helt underbara lärare osv. (lite mycket plugg kanske..)

Kanske att man blir dissad av vissa om man går på friskolor, av töntar som tror att man är dum i huvet och riktigt efter om man går på waldorf.. Men sådana umgås inte jag med..

Jag tror det fundamentala felet egentligen är att det inte finns någon motivation?

"Om man skolkar förmycket så kommer polisen och hämtar en", deras ända metod - icke. Bara att inte öppna dörren. Skulle vilja se dagen då dom får husransakansorder för att hämta en elev till skolan.

Barnbidraget borde vara indragbart som studiebidraget, då skulle det minsan finnas en anledning att plugga.

doppelgänger said:
Men grundskolan är ett skitsystem. Och lärarana brukar inte vara så himla smarta. Jag har blivit behandlad som skit stora delar av mitt liv för att jag har varit väldigt disträ och omotiverad. Men jag insåg för ett tag sen att det inte var mitt fel men deras. Jag tror att jag helt enkelt var för smart för skolan. Och jag tror att många som du och jag är det. Se bara på oss nu 🙂

Det är därför det behövs friskolor. Ok, det fungerar inte för alla men, jag tror att många klarar sig bättre (jag med min sociala oförmåga hade garanterat inte klarat en kommunal skola)..

hejve.

Johanna, eh jag blev medlem här nu.
hah, förlåt det kanske är ditt territorium, but I just had to find out what the fuss was all about.

Musiksmak? : Allt möljigt
Favoritmat? : Vet inte riktigt... Gillar det mesta
Hund eller katt? : Katt. Jag har katt så... 😛
Hatar följande över allt annat? : Hmm.... Jag vet inte riktigt... Vore jag helt obsessed om jag sa Spuffy och Spike efter säsong 3 och fram?
à„lskar detta över allt annat? : Mamma 😀 Jag vet det låter som världens fånigaste grej men jag tycker hon är lungt den bästa människan i världen

Jag är galen i... Buffy!!!
Jag erkänner att... Jag borde skaffa ett liv
Om jag hade tre önskningar... 1) Att jag blir snygg 2) Buffy och Angel blir ihop igen - föralltid 3) att mamma har det bra med pengar så hon slipper oroa sig för ekonomiska problem
Jag skulle också vilja säga att... jag hittade en hobby

FAVORITER
1. film? Vet ej. Har så många
2. låt? Vet ej men just nu är det typ Fallen med Sarah McLachlan
3. årstid? Vår tror jag
4. mat och dryck? vet ej
5. djur? katt 🙂
6. färg? vet ej 😛
7. parfym? Dont use the stuff 😛
8. tv-program? BUFFY!!! Vad trodde du?
9. ämne i skolan? Språk
10. sysselsättning (till exempel sport)? Datorn och hemsidor 😛

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? Stort
2. vilken färg på tapeterna? vita
3. vilka färger går rummet i i övrigt? Grön
4. favoritmöbel i rummet och varför? Datorn!! Varför? Den är bäst
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Bakgården och lite skog
8. vad gör du oftast i ditt rum (till exempel stickar tröjor eller sover)? Sitter vid datorn
9. vem förutom du brukar sova i din säng? ingen 😛
10. favoritpryl i rummet (till exempel en prydnadssak eller en nallebjörn)? Hmm... Min tv som inte funkar 😛

SOCIALT
1. hur ofta festar du och vart brukar du gå? Aldrig och ingenstans 😛
2. senaste konserten du var på? Aldrig på den heller 😛
3. pub/krog eller diskotek? Det sistnämda
4. hur mycket, hur ofta och vad dricker du? jag dricker vatten ganska ofta 😛
5. röker du och i så fall vad och hur mycket? skulle aldrig röka om så mitt liv hängde på det
6. tar du droger och i så fall vilka och i vilket syfte? oh please... 😛 Nope, jag tar inte droger 😛
7. vad är syftet för att du går ut? Jag måste till skolan 😛
8. privata fester eller "ut"? no idea
9. dansar du mycket? Så där gissar jag
10. när ska du festa nästa gång? när jag är 200 😛

Okey, jag vet - boring answers... Men iaf 😉

Ja, det behövs alternativ för dem som inte kan anpassa sig/forma sig efter den uråldriga skolmetoden som existerar idag. Jag ser på min lillasyster som går sexan nu, hennes lärare är helt psyk. Hon hade ritat fina "tatueringar" på sina armar och var jättestolt över dem men när hon kom till skolan sa hans lärare att hon såg ut som jag-vet-inte-vad-det-var och tvingade henne att tvätta bort det. Får lärare ens göra så? Jag blev väldigt arg i alla fall. Inget utrymme för individen. Alla ska formas efter exakt samma mall... puh.

Jag satt jämt uppe hos rektorn på gymnasiet som hotade med att dra in mitt studiebidrag men det hjälpte endå inte. Jag och mina kompisar gjorde upp ett system så att vi kunde skolka exakt så pass mycket att vi inte blev av med bidraget.

eponinethen said:
Va???! Okej vem är du?!! Antagligen gick vi i samma klass. Men seriöst jag heter Johanna ju gick jag i din klass eller? (Ok det finns en Johanna i varje klass på denna skola men, heh..)

Seriöst så är skolan tusen gånger bättre när man börjat högstadiet = nian. Nian-tolvan är hur bra som helst, helt underbara lärare osv. (lite mycket plugg kanske..)

Kanske att man blir dissad av vissa om man går på friskolor, av töntar som tror att man är dum i huvet och riktigt efter om man går på waldorf.. Men sådana umgås inte jag med..

Verkligen liten värld (klysch-varning). Heter Viktor. Har ett namnminne som en senil guldfisk med althzeimer och galna ko-sjukan. så vi kan säkert ha gått i samma klass

Mycket plugg på min skola också, dessutom allt i 3-timmarspass. (min onsdag ser ut såhär: 08:30 - 11:00 Fysik, 12:30-15:00 Mattematik. Det är ganska slitigt.
Fast nästan aldrig läxor =)

neonlight said:
Johanna, eh jag blev medlem här nu.
hah, förlåt det kanske är ditt territorium, but I just had to find out what the fuss was all about.

Bahja! Hej, gud vad förvånad jag blev! Du får vara här så mycket du vill, det glädjer mig bara juh..!

eponinethen said:
Japp, bling bling var det! Heh, och slutty girls.. Riktigt jättekul var de, hehe.

Waldorf är en friskola.. Som finns över typ hela världen, fast min är den bästa (jag är seriös).

Eeeh, som eudial sa "alla är fula som stryk". Men de är naturligtvis var och ens val om de vill lägga upp ett foto.. Det är bara det att jag verkligen tänker att alla ser ut som sina avatars.. Jessica som Dawn, Emelie som Buffy osv.. (Jag tänker tom att jag ser ut som Faith..) .. och Carolina är tecknad..

Haha 😛 Så vad ser jag ut som? 😛 Angel eller? *haha*

Ja! En till transvestit. Nu har vi två.

à„r det bara jag som är nyfiken på den nya medlemmen? Johanna... do you care to explain? 😉

eudial said:
Verkligen liten värld (klysch-varning). Heter Viktor. Har ett namnminne som en senil guldfisk med althzeimer och galna ko-sjukan. så vi kan säkert ha gått i samma klass

Som jag trodde då! Vi har gått i samma klass, hur liten är inte världen?

doppelgänger said:
à„r det bara jag som är nyfiken på den nya medlemmen? Johanna... do you care to explain? 😉

Min klasskompis Bahja som inte är ett Buffyfan men jag tror att jag fått henne intresserad (?). Hon diggar Spike för att han är het, hehe. Var snälla mot henne 🙂

Phoebe said:
Haha 😛 Så vad ser jag ut som? 😛 Angel eller? *haha*

ja det är lite krångligt det där att du är två.. hm. 🙂

You guys. Nu blir jag rädd men överraskande glad.
Hur koolt är det inte att ni har gått i samma klass? Wow...
Hur kommer det sig att alla här bor i västerbotten/norrbotten? à„r det för att vi här i norrland har utomordentlig smak?

Klart vi ska vara snälla... mähähähä 😀
Välkommen till klubben! Fyll gärna i några frågor så får vi veta mer om dig.

Nej tre transvestiter om man räknar med min dru-avatar.

eponinethen said:
Min klasskompis Bahja som inte är ett Buffyfan men jag tror att jag fått henne intresserad (?). Hon diggar Spike för att han är het, hehe. Var snälla mot henne 🙂

Då är det du som får försöka förklara "Sämskinn Solfjäder" =P

Hur som helst mer info:

Favoritplagg: Min älskade skinjacka som jag hittade på en secondhandbutik för 300 spänn
Hatar följande offentliga människor: Johannes brost (han är ju bara hemsk), kungen, bert karlsson.
Favoritkaffe: Espresso
Favoritte: Earl Grey
Favoritalkoholhaltigdryck: à–l

Har en bild på min ubersöta katt buster på G också =)

Attachments

• buster.jpg
    buster.jpg
    61.3 KB · Views: 10
Haha 😉 Jag ska byta till Sarah, Amber, Juliet eller Michelle. Kan vi hjälpa välja? 😛 haha 😉 Då är jag ingen transve *whatever jag ger upp med att stava det 😉*

Jag har svaret på den krångliga frågan. Inte nog med att Sofie ser ut som Angel, hon har också dubbla personligheter och ser ut som Buffy en gång i månaden när det är fullmåne.

doppelgänger said:
Hur kommer det sig att alla här bor i västerbotten/norrbotten? à„r det för att vi här i norrland har utomordentlig smak?

Ape bodde iofs i typ Uppsala väl..? Men hon har ju flyttat till England nu så..

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom