à…h, vet du vad Johanna. Det där som du skrev nyss hade lika gärna kunna skrivas av min flickvän Sandra. Det låter EXAKT, till punkt och pricka, som något som hon skulle kunna säga/skriva.
Och jag kan inget annat än att hålla med eftersom att det är så otroligt sant. Speciellt punkt 1 (jag är inte lika nojjig ang. punkt 2)
Sandras föräldrar har varit ett par idioter hela hennes uppväxt. Om hon skulle berätta vad hon blivit "utsatt" för hela sin barndom, skulle ni kanske inte tro henne. För det låter helt sjukt, man tror inte att det finns sånna människor. Hon har ingen kontakt med dem idag, efter att de slängt ut henne på gatan och gjort henne hemlös. Som tur är har hon en fin mormor som alltid brytt sig om henne och som hon bor hos just nu. Om Sandras mamma hade genomgått ett psykologiskt och praktiskt test innan de skaffade henne, skulle nog hon aldrig fötts. Så jag tycker att det är helt sinnesjuk att vem som helst får skaffa ett barn och göra precis vad som helst med dem.
Sen på punkt 2 kan jag nog känna likadant men lite light. Jag är orolig för dagis, för dagisfröknar är idioter många gånger. Likaså lärare.
Småflickor brukar vara så stöddiga och coola när de är små, men sen när de börjar skolan lär de sig att bli passiva och underordna sig de där småkarlarna som tar en massa plats. Du vet sånna jobbiga som alltid ska bossa och regera i klassen.
Det är hemskt och jag vill inte utsätta mina ungar för det. Eller om jag får en pojke att den blir en idiot bara för att småpojkar SKA bete sig som as för att vara riktiga pojkar eller whatever.