Lära känna varandra

Status
Not open for further replies.
Jag ska till frisören snart!
Jag har inte klippt mig sen i maj och nu är det såhär att jag har världens tjockaste hår och det ser ganska mycket ut som en lejonman just nu. Så det ska bli skönt att bli av med halfa kaluffsen och få en fin frilla på köpet. Just nu har jag en riktig hillbilly-hockey och det är nästan pinsamt. Så jag ska neutralisera till den lite.

Oh, och så är det film-marknad inne i stan alltså. Ni vet sånnadär utförsäljningar på dvd/vhs. Ska dit och se om jag hittar nåt...

Far jag va med och leka? Lite sent men battre an aldrig!?
Namn Johanna
à…lder 18
Familj Ja.
Pluggar vad/jobbar med Arkeologi
Dröm/skulle vilja göra i framtiden: Ekonomiskt oberoende och bara skriva for skojs skull. Plus besoka Japan, Nya Zealand och allt folk i staterna.
Har i tankarna mest just nu: Allt mojligt som har med skolan att gora.

FAVORITER
1. film? Cecil B Demented eller RHPS
2. låt? Just nu Mad World
3. årstid? Vinter och sommar
4. mat och dryck? Allt utom den friterade potatisen, var ar pastan?
5. djur? Tvattbjornar
6. färg? Rod/Svart
7. parfym? ja och..
8. tv-program? Inget just nu
9. ämne i skolan? Arkeologi
10. sysselsättning (till exempel sport)? Ga till och fran skolan till och fran kompisar. Ga det gor jag mest hela tiden nu kanns det som.

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? LITET
2. vilken färg på tapeterna? Finns inga, delvis vit malade vaggar och delvis sten grejs
3. vilka färger går rummet i i övrigt? Morkt tra
4. favoritmöbel i rummet och varför? Inga
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? en liten grasplatt
8. vad gör du oftast i ditt rum (till exempel stickar tröjor eller sover)? Laser och pratar i telefon
9. vem förutom du brukar sova i din säng? Ingen, ni skulle se storleken pa min sang sa forstod ni
10. favoritpryl i rummet (till exempel en prydnadssak eller en nallebjörn)? Telefonen och det faktum att det ar grattis att ringa mina vanner

SOCIALT
1. hur ofta festar du och vart brukar du gå? Just nu har det vart en gang om dan, men i vanliga fall sa ar det typ en gang i veckan eller nat sant.
2. senaste konserten du var på? Pass
3. pub/krog eller diskotek? Krog
4. hur mycket, hur ofta och vad dricker du? Sallan, Vodka plus nat
5. röker du och i så fall vad och hur mycket Nej. Aldrig!
6. tar du droger och i så fall vilka och i vilket syfte? Droger messar med hjarnan och jag ar ganska fortjust i min
7. vad är syftet för att du går ut? Ha lite skoj med kompisarna
8. privata fester eller "ut"? Same same, but different
9. dansar du mycket? Nej, rytm vad ar det?
10. när ska du festa nästa gång? Onsdag? Fredag?

*drar igång diskussionen om dragostea din tei igen i ren uttråkning*

Bra låt, som utav nån suspekt anledning bitit sig fast på min playlist väldigt länge bland så blandade saker som japansk orgelmusik och svensk hata-allt-och-lite-till hardcore-punk.

Väldigt bra och uppiggande effekter.

Vilken version tycker ni är bättre då? Jag blev för det första väldigt chockad när jag fick reda på att det fanns två versioner. Sen insåg jag att orginalversionen av O-Zone var bättre.
Första gången jag hörde låten tyckte jag att det lär som Ibiza-skräp, men det är ju så mycket mer än så.

Idag köpte jag 22 filmer. Värsta fynden. Bl.a. Slaves to the underground som är en av mina favoritfilmer.

Jag har aldrig fattat vilken som är originalet, för jag har laddat hem ett antal och vissa är likadana men de står olika artister och vissa står samma artist men är lika låt osv.. Jag gillar den jag har i alla fall, den har även stannat på min playlist ett tag..

22 filmer? Wow.. Heh, typ avundsjuk..

Alltså, det är sjukt förvirrande den där låten. Men hörde på radio att o-zone hade gjort orginalversionen och jag fattade inte vilken det var tills jag laddade ner den och hörde skillnaden.

Och det gick faktiskt bara på 300 kr! Helt sjukt. Iof var det ganska många skumma filmer men vi lyckades hitta några riktigt bra filmer som jag suktat efter. T.ex Slaves to the underground (har ni sett den? den är helt underbar), Overkill, O Brother where art thou och den helt underbara Freeway 2 - Highway to hell med Natasha Lyonne.

Hur gick det hos frisören då Carolina?
Jag har aldrig varit hos en frisör.. heh.

Oh, 300, coolt. Jag har inte sett den. à„lskar O Brother.. dock.

Alla andra gör det, så då kan jag lika gärna göra det också. 😉

Namn: Petter
à…lder: 24
Familj: Mamma, pappa, lilla- och storasyster. Bor dock med två av mina kompisar i ett kollektiv i centrala Malmö.
Pluggar vad/jobbar med: Pluggar kulturvetenskap, TV-spelsskribent.
Dröm/skulle vilja göra i framtiden: Jobba som TV-spelsjournalist. Driva ett eget företag, med mig själv som chef.
Har i tankarna mest just nu: Att få ordning på allt det där som borde ha varit gjort för länge sedan.

FAVORITER
1. film? LOTR, Fight Club, Rosemary's Baby...
2. låt? Valfri låt från Manic Street Preachers första två album.
3. årstid? Sommar/höst.
4. mat och dryck? Jag är fruktat dålig på att laga mat.
5. djur? Hundar.
6. färg? Svart/mörkt grön
7. parfym? CK One.
8. tv-program? Buffy, Angel, Scrubs.
9. ämne i skolan? Min C-uppsatts.
10. sysselsättning (till exempel sport)? Webdesign, TV-spel, bandet.

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? Någerlunda litet.
2. vilken färg på tapeterna? Mörkröda. Nej, det var inte jag som målade det.
3. vilka färger går rummet i i övrigt? Inga - jag är aldrig där, så...
4. favoritmöbel i rummet och varför? Sängen.
7. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Taket utanför.
8. vad gör du oftast i ditt rum (till exempel stickar tröjor eller sover)? Sover. Allt annat görs i vardagsrummet eller köket.
9. vem förutom du brukar sova i din säng? Min flickvän.
10. favoritpryl i rummet (till exempel en prydnadssak eller en nallebjörn)? Mina Ganesha-statyer.

SOCIALT
1. hur ofta festar du och vart brukar du gå? Nån gång i veckan. Oftast blir det något kring Möllevångstorget i Malmö.
2. senaste konserten du var på? Disco Error på Kulturbolaget. Innan dess Black Flag på samma ställe.
3. pub/krog eller diskotek? Krog, nattklubb.
4. hur mycket, hur ofta och vad dricker du? Nån gång i veckan och gärna en god öl - Newcastle eller Asahi, helst.
5. röker du och i så fall vad och hur mycket? Ja. Ett paket om dagen, ungefär.
6. tar du droger och i så fall vilka och i vilket syfte? Skulle jag isåfall skriva det här? 😉
7. vad är syftet för att du går ut? Träffa folk.
8. privata fester eller "ut"? Beroende på humör.
9. dansar du mycket? Beror på musiken. Till bra rock, gärna.
10. när ska du festa nästa gång? Det får nog vänta tills i slutet av oktober.

Välkommen till klubben Petter! 🙂
Hoppas du hänger runt här med oss och så.

Jadu, Johanna, det gick bra hos frisören. Jag vet att det låter snobbigt, men jag var lite orolig för att min frisör är mammaledig och jag vart tvungen att gå hos nån annan. Dock någon som min frisör rekomenderade, så det gick bra endå. Ja, mitt hår är überviktigt för mig. Jag kan gå med samma kläder en hel månad så länge håret är fint.

Välkommen Petter! Till Sämskinn Solfjäder då.. (eh, ja.. namnet..)
Trevligt att du tar dig tid att fylla i våra små lära-känna-varandra-frågor.

doppelgänger said:
Ja, mitt hår är überviktigt för mig. Jag kan gå med samma kläder en hel månad så länge håret är fint.

Jag är egentligen så med, men har inte råd med frisör.. Och mitt hår är katastrof just nu. Dels har jag jättelockigt (och inte fint lockigt) hår.. Dels skulle jag henna rött, men fick fel henne så under det röda är det nu grå/svart, och det börjar komma fram nu. Och man kan inte bleka på henna (vilket jag vill för att få min naturliga hårfärg) och inte färga över så mitt enda val är att typ henna håret för alltid.. (och mitt livs största problem eller men.. äh jaja.)

eponinethen said:
Jag är egentligen så med, men har inte råd med frisör.. Och mitt hår är katastrof just nu. Dels har jag jättelockigt (och inte fint lockigt) hår.. Dels skulle jag henna rött, men fick fel henne så under det röda är det nu grå/svart, och det börjar komma fram nu. Och man kan inte bleka på henna (vilket jag vill för att få min naturliga hårfärg) och inte färga över så mitt enda val är att typ henna håret för alltid.. (och mitt livs största problem eller men.. äh jaja.)

Jag förstår pengarfrågan. Jag började inte gå hos frisören förrän jag hade ett arbete.
Men det där hennaproblemet låter verkligen... Jobbigt. Jag har aldrig hennat håret så jag har ingen aning hur det där funkar. Men kan man inte bara vänta tills det växer ut? Eller blir det skitfult?
Jag ska tona håret svart. Alla säger "men du har ju redan svart hår" och det är nästan sant för det är väldigt mörkbrunt. Men grejen är den att jag färgar håret för att det ska se sådär fint och glansigt ut och inte så dött som mitt hår gör nuförtiden.

Men... lockar kan väl aldrig vara fula?

Mm men om det ska växa ut så måste jag ju klippa mig osv, och det vill jag inte just nu.. (det skulle desstuom ta så lång tid för mitt hår är rätt långt nu osv).
Blåsvart eller typ svartsvart? Låter bra i alla fall, glans..
heh, lockar kan vara fula, tro mig.. i alla fall extremt okontrollerarbara..

Om jag vore du, vilket jag inte är moaha, skulle jag raka av mig håret. Inte nog med att det är bra för att håret växer ut fint och nytt, så är det ju väldans snyggt på både tjejer och killar. För typ två år sen blev jag superless för mitt hår och klippte först väldigt skum 80-tals frisyr med rakade partier, sen gjorde jag tuppkam när sommaren kom. Jag såg ut som en syntare, men håret växte ut och blev ganska mycket fint igen.
Min syster tipsade mig om att man ska klippa sig när månen håller på att blu full. Då växer håret snabbare. Sen är det ju om man tror på sånt eller inte.

Svartsvart. Blåsvart är ganska fult... tycker jag.
Men busiga lockar är ju hur charmigt som helst!

Klippa kort fungerar inte. Har haft olika långt hår, och varje gång jag klippt kortare har det sett förjävligt ut och jag ångrat mig i 4 månader tills det växte ut igen.

Men snaggat är ju snyggt... så länge det inte sitter på en lumpare eeew.

Kan inte vi klistra in våra plejlists här? Det känns som att det är ett ypperligt sätt att lära känna varandra, genom den musik de lyssnar på vardagligen. Jag kan börja. Ska bara sammansätta den för den är så jäkla lång...

Jag gillar inte heller blåsvart, eller det ser oftast hemskt onaturligt ut om det inte är naturligt (i så fall kan det klart vara snyggt). Jag hade typ brunsvart för fyra år sedan, det var sådär på mig..

Mh, jag skulle faktiskt aldrig raka av mig håret. För nägra år sedan var jag inne på det men nu vill jag inte längre. Kanske att det blivit för mycket att en grej de senaste åren. Eller alltså, att de kring mig skulle tro att det var pga någon politisk korrekthet eller så. Plus att jag aldrig använder mössa så det skulle blir ruggigt kallt.

Gärna, fast jag ändrar min playlist mycket varje dag iofs men. Det vore hur som helst kul juh..

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom