Man tackar för det varam välkomnandet.
En kommunikationskonsult kan jobba med lite av varje, alltifrån lobbying till PR till mediarelationer.
I mitt fall så innebär det dock att jag huvudsakligen sysslar med att analysera internkommunikation hos avdelningar eller företag för att kunna hjälpa till med att göra det hela lättare.
Ibland gör jag en del mediaträning, dvs coachar folk ihur dom ska hantera journalister och dylikt.
Tar och svarar på en hel del annat när jag ändå är inne;
TV- barnsligt förtjust i BtVS och Angel; ser annars mycket nyheter och dokumentärer, är dock imponerad av Smallville (älskade Twin Peaks och X-Files på den tiden)
Film- Lynch och Kusturica, letar fortfarande efter den perfekta science fiction filmen
Literatur- för mycket att nämna, militär science fiction och militär fantasy framförallt, även annat inom SF och fantasy, militärhistoria och historia, deckare,särsilt från 30-talet
Musik- Inte lika viktigt när man blir äldre tyvärr, senast konsert var Rush på Globen, lyssnar mycket på 80 tals punk och rock, är svag för Rammstein
Mat- Gillar att laga mat (har jobat som kock), förtjust i border crossover (Tex-Mex mat variant från Californien, blandat med Japanskt och Thai huvudsakligen, kul).
Dryck-single malt och rött vin, Coca Cola
à–vrigt- datorer och försvaret, samhällsdebatt och annat