Lära känna varandra

Status
Not open for further replies.
Jag à„LSKAR yoghurt! Mina favoritsmaker är typ jordbubb, kiwi/apelsin eller vad det är (grön/gul förpackning från Norrmejeriet). Jag har dock inte smakat de flesta yoghurts men jag kommer väl göra det 😉

Det måste jag smaka! 😀 Hur mycket kostar en sådan ungefär? 23-50 kronor? Allt är ju så dyrt... 😛

Det finns ett märke som gör rabarber yoghurt men minns inte vilket. Sen gör norrmejerier drickyoghurt med rabarber och jordgubb eller nåt. Den är Sà… god!

doppelgänger said:
Det finns ett märke som gör rabarber yoghurt men minns inte vilket. Sen gör norrmejerier drickyoghurt med rabarber och jordgubb eller nåt. Den är Sà… god!

Måste bara smaka snart... *kör för att köpa* :driving: hehe... Kanske gör det när jag var till stan sen... eller jag vet inte 😛

Kan väl ta och presentera mig själv lite då...

Namn-
à…lder- gammalnog att ha sett filmen i dess första release
Familj- japp, sambo och barn
Pluggar vad/jobbar med- kommunikationskonsult
Dröm/skulle vilja göra i framtiden- det jag gör nu
Har i tankarna mest just nu-barnen

Warlock said:
Kan väl ta och presentera mig själv lite då...

Namn-
à…lder- gammalnog att ha sett filmen i dess första release
Familj- japp, sambo och barn
Pluggar vad/jobbar med- kommunikationskonsult
Dröm/skulle vilja göra i framtiden- det jag gör nu
Har i tankarna mest just nu-barnen

Vad gör en kommunikationskonsult?

Man tackar för det varam välkomnandet.

En kommunikationskonsult kan jobba med lite av varje, alltifrån lobbying till PR till mediarelationer.

I mitt fall så innebär det dock att jag huvudsakligen sysslar med att analysera internkommunikation hos avdelningar eller företag för att kunna hjälpa till med att göra det hela lättare.

Ibland gör jag en del mediaträning, dvs coachar folk ihur dom ska hantera journalister och dylikt.

Tar och svarar på en hel del annat när jag ändå är inne;

TV- barnsligt förtjust i BtVS och Angel; ser annars mycket nyheter och dokumentärer, är dock imponerad av Smallville (älskade Twin Peaks och X-Files på den tiden)
Film- Lynch och Kusturica, letar fortfarande efter den perfekta science fiction filmen
Literatur- för mycket att nämna, militär science fiction och militär fantasy framförallt, även annat inom SF och fantasy, militärhistoria och historia, deckare,särsilt från 30-talet
Musik- Inte lika viktigt när man blir äldre tyvärr, senast konsert var Rush på Globen, lyssnar mycket på 80 tals punk och rock, är svag för Rammstein
Mat- Gillar att laga mat (har jobat som kock), förtjust i border crossover (Tex-Mex mat variant från Californien, blandat med Japanskt och Thai huvudsakligen, kul).
Dryck-single malt och rött vin, Coca Cola

à–vrigt- datorer och försvaret, samhällsdebatt och annat

Warlock said:
TV- barnsligt förtjust i BtVS och Angel; ser annars mycket nyheter och dokumentärer, är dock imponerad av Smallville (älskade Twin Peaks och X-Files på den tiden)
Film- Lynch och Kusturica, letar fortfarande efter den perfekta science fiction filmen
Gillar din filmsmak starkt. Lynch är ju underbart bra, och även Kusturica även om jag bara sett tre av hans filmer (vad jag kan komma på).
Vi verkar vara ett gäng Twin Peaks fan i Sämskinn Solfjäder..

Det började med när Cordelia (en av admin.) skulle försöka snacka svenska med oss genom att använda en online translator, du vet typ babblefish. Det blev ju så det blev... Vi hade lite skoj med den där och den översatte Buffy till sämskinn. När de skulle starta vårt svenska forum och skulle skriva typ att det var ett forum för svenska fans, hade de också använt en translator och då blev fans solfjäder.
Därför är Buffy Fans = Sämskinn Solfjäder på svenska 😀
Eller har jag berättat historien fel?

doppelgänger said:
Därför är Buffy Fans = Sämskinn Solfjäder på svenska 😀
Eller har jag berättat historien fel?
Så...fint. 😀

Och det är fruktansvärt irriterande att mitt svar inte var långt nog, så jag blir tvungen att lägga till den här meningen enbart för att få iväg det.

Jag har fan fiction torka... Jag läste den här superbra fan fictionen nyss (kanske den var så underbar för handlingen i den. Man är väl Buffy/Angel supporter för ingenting 😉) och ni kan läsa den här här och jag har en fråga:

När går du och lägger dig?

Jag går och lägger mig runt 23.00 men jag tänker så stort ikväll och gå och lägga mig 21.30 🙂

ETA: Kan inte någon göra en challenge till mig? Behöver nått som her mitt minne ur Darla/Dru (den går inte så bra)

Haha, Pythagore, det är därför den där fiffiga karma-knappen finns till 🙂
Fast om man håller med någon för mycket kan man inte använda den och då får man endå använda sig av uttfyllningsmeningar.

Kan inte vi starta nån rolig lek/tråd eller nåt? Jag vill att det ska bli skoj här igen! Inte för att det Inte är skoj nu jag menar bara att det kan bli roligare... eh...

doppelgänger said:
Haha, Pythagore, det är därför den där fiffiga karma-knappen finns till 🙂
Fast om man håller med någon för mycket kan man inte använda den och då får man endå använda sig av uttfyllningsmeningar.

Kan inte vi starta nån rolig lek/tråd eller nåt? Jag vill att det ska bli skoj här igen! Inte för att det Inte är skoj nu jag menar bara att det kan bli roligare... eh...

Jag tror att lixom... en lektråd skulle räknas som spam och att adminsen skulle vilja att vi höll oss till game boarden i så fall 😉 Men det är bara vad jag tror 🙂

Jag går och lägger mig nån gång mellan 22.00 och 23.00. Men det är skönt att lägga sig tidigt ibland och få sova riktigt läääänge 🙂

Men varför ska man vilja sluta tänka på Darla/Dru? 🙂

Ps, jag tror jag ska börja snickra lite på den där Willow och Anya grejen vi snackade om. heehe

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom