Skitsnack

Status
Not open for further replies.
Du à„R lång Jessie, Tänk på att du är typ 20 centimeter längre än mig. Det är mycket. Jag känner mig ofta som lilleputt... speciellt då folk ska börja fåna sig och använda mig som armstöd och sånt skit. Lyckligtvist är alla mina närmaste vänner högst 10 centimeter längre än mig.

Ang Idol, fan vilket skitprogram alltså. Av det lilla jag har sett tycker jag att juryn är ett gäng inkompetenta idioter. Jag tycker inte att det är fel på att var en bitca, men när man är jury får man ta och skärpa sig.

doppelgänger said:
Ang Idol, fan vilket skitprogram alltså. Av det lilla jag har sett tycker jag att juryn är ett gäng inkompetenta idioter. Jag tycker inte att det är fel på att var en bitca, men när man är jury får man ta och skärpa sig.
Men det är ju deras grej att vara så.. det är ju typ iden med programmet nästan (vilket bara talar om ännu mer hur sjukt programmet är).
Jag såg bara då Umeå var med.. om någon såg då så känner jag killen som heter Simon som de ansåg vara den sämsta i Sverige, heh..

Nä, tacka vet jag Fame factory! 😉

hm... men jag har nog mycket ungefär lika långa personer som jag kring mig, så jag känner mig inte såå lång... men då är jag väl det då... 😛

Appropå sånna program, är det bara jag som retar mig som fan på dendär melodifestivallåten "Starkare än du"?

Det ska ju vara "starkare än dig"! </ordnazi>

eudial said:
Appropå sånna program, är det bara jag som retar mig som fan på dendär melodifestivallåten "Starkare än du"?

Det ska ju vara "starkare än dig"! </ordnazi>
Haha, jag har inte hört låten. Men det heter "Starkare än du".. Det heter egentligen Starkare än du är.. Och därför heter det starkare än du.

eponinethen said:
Jag vet, men det heter så. Sedan tycker jag inte att det spelar så stor roll om man säger dig eller du.

Det ryser i en kommunikatörs hjärta när du skriver så. 😀 Det finns oftast mycket goda anledningar till varför saker heter som dom gör. Personliga käpphästar (förutom du/dig etc.) är var/vart och sista/senaste.

Warlock said:
Personliga käpphästar (förutom du/dig etc.) är var/vart och sista/senaste.
Ja.. men jag har sldrig riktigt lärt mig var/vart/vars.. heh. Jag är ändå en sådan som kommenterar om folk säger mycket fel (även om jag försöker låta bli).

Var och vart är ju enkelt :sick:

Var uttrycker befintlighet, och vart en rörelse (av någon form). Tänk så här, "Var?" besvaras av "här" eller "där", "Vart?" besvaras av "hit" eller "dit".

Om man inte fixar det (eller är norrlänning, som så många här verkar vara) så kan det gå så här illa.

(man med stor resväska och mycket brottom)
-Vart går bussen till Arlanda?
(elak stockholmare med sinne för språk)
-Till Arlanda så klart, adjö.

Förutom det, så är väl det hemskaste av allt genitiv apostrof : po:

Sen är det tragiskt att man kan stöta på personer som har högskoleexamen, och inte kan verbens tema. Jag menar då inte att man ska korrekt kunna identifiera perfekt particip i utrum, men det vore ju kul om folk visste vilka som ingick i de två tidsplanen så att man kan uppnå tempusharmoni.

Ska vi ta ett litet prov? Här kommer 12 olika former av verbet "springa"

springa
spring
springer
sprang
sprungit
springande
sprungen
sprunget
sprungna
sprungo
springe
sprunge

kan ni sätta namn på alla formerna?

D
doppelgänger2
Jag sa ju att han var Giles... ;)
à–öörgh... gramatik! Jag kan tala korrekt, det är jag helt säker på. Men att faktiskt kunna namnen på de olika formerna... *springer och gömmer mig*

à„h jag gillar verkligen inte heller grammatik, tycker det är så meningslöst.. Ahh, särskilt på tyska.. heh. Engelska är ok dock.. enligt mig.

Jaha någon som har något att säga..? Alls..?

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom