Svenska Buffyfans #3

Status
Not open for further replies.
Jag kan delvist hålla med. Buffy bygger på mycket ångest och mörker. Det är ganska uppenbart att det är just det som fansen suktar efter. Se bara på hur illa mottagen Riley har blivit. Eller faktumet att INGEN i serien har kunnat ha ett lyckligt, fungerande förhållande under en längre tid. Så visst, utan Taras död hade s6 fallit ganska platt. Jag menar, hur mycket kunde geek trion göra egentligen? Utan darth rosenberg hade s6 aldrig blivit så mörk och bra som den blev.
Men endå; Tara är en av mina favvosar och det hade verkligen varit fint att ha tillbaks henne. Det hade inte behövt vara genom the first. Det var ju trots allt INTE så Tara skulle ha kommit tillbaks levande enligt Joss. Hon skulle ju ha kommit tillbaks tack vare att Buffy fick chansen att önska en "universe altering wish" och önskade att Tara skulle komma tillbaks.

Det hade vart lite skoj, men skulle rimmat lite illa med hela Buffy grejen. Man kunde ju faktiskt inte komma tebax om man inte va slayer (eller dödad av mystisk kraft). För att vara ärlig så tycker jag inte riktigt om slutet. Anya dör buhuh, men det va inte det som va grejen. Om jag hade fått valt ett avslutningavsnitt hade jag nästan valt Restless. Jag är glad för säsong 5-7, men att ha ett avsnitt a la Restless som sista hade vart ganska skönt.

Hey, eftersom de inte tyckte om våra extrema postningar så kom jag på en idé 😀 Jag har ju ett BtVS forum (kolla här för mer info[/url]) och där kan jag göra ett svenskt forum och så kan vi prata svenska där om ni vill... fast jag vet inte 😛 om ni vill 😛

Ja ja... Jag iaf hatar The Weight of the World och speciellt Spiral - de hemskaste avsnitten tycker jag nästan... Värre än Where Wild Things Are (men inte lika hemsk som Superstar).

Jag har äntligen skrvit klart min uppsats! *efter att ha skrivit om den 4 gånger i helgen* Och jag blev relatift nöjd, det var inte riktigt min grej men det funka.

Och förresten... à„r jag lite elak som tycker att the Gift är överskattad? 😛 Jag gillade inte avsnittet... Det var snudden på sorligt när Buffy pratade lixom och så såg man Spike, Willow,Tara, Anya, Xander, Dawn och Giles... Tycker Chosen var tusen gånger bättre.

JollyApe said:
Hata mig inte, men jag tycker Taras död är väldigt bra på ett sätt. Det behövs svärta i Buffy för att det ska funka och hennes död ger en himmla massa sånt. Och jag hör till ett av de fannen som tycker det va bra att hon inte kom tebax. Hela Conversations with Dead People blev mycket mer creepy när hon pratade genom nån annan, eller man trodde hon gjorde det iafl. Fast lite tråkigt att hon och Cordelia inte va med i sista avsnitten på nåt vis. Om än bara i en dröm eller nåt..

Ok jag håller helt med dig. Jag är ett Amber fan men jag tycker det var bra för serien att Tara dog, det passade och gjorde Willow till evil Willow osv.
Jag hade verkligen älskat om Buffy önskade tillbaka Tara i slutet, men egentilgen tycker jag att det hade varit jättedåligt, även om jag blivit hur glad som helst när tara dök upp..

Eowyn - varför hatar du de avsnitten så?

Jag tyckte verkligen förut att The Gift var riktigt överskattat, men nu när jag såg det igen gillar jag det ändå. Inte ett av de bästa avsnitten men bra.

Men alltså Jacklyn skrev till mig ungefär "förlåt att det tar tid men vi håller på att diskutera er fråga..." osv, hon var inte arg och det lät som om de tyckte det var rimligt osv.

Hmm... Varför jag inte gillar avsnitten? Jag vet inte om jag ska vara ärlig. Det är bara att det händer egentligen ingenting i Spiral och Weight of the World. OK, jag vet att Glory tar Dawn och allt men... det är bara inte... Buffy action i det. Det var för lite punch kick och så... Och det gillar jag... Men det är väl de jag tror.

Varför jag inte tyckte om The Gift är mig en gåta :$

à„r det inte i Spiral de åker med bussen och fajtas jättemycket..? Hm.
Grejen är mest att jag verkligen hade för mig att slutet av säsong 5 var trist.. Men nu insåg jag att det endå var bra gjort (enligt mig).

Börjar säsong 6 i Sverige redan idag..? Det står i tidningen att det ska vara Buffy om en halvtimme men det känns ju sjukt om de inte tar en paus efter detta..

Det var i Spiral det där med bussen men det var.... hemskt... Tycker det var så konstigt att se Buffy så rädd och så... Allt var bara helt... un Buffy. De tog till rymmen istället för att stanna och fighta, vilket de gjorde med The First (och enligt min menig är mycket värre än Glory) och det var bara fel att se tycker jag.

Säsong 6 började idag 🙂 Var det bara jag som à„LSKADE Anya's hår när det var så där rakt och hon hade på sig den där blåa tröjan?

Förresten, jag har tänkt att göra en Anya/Giles/Xander fan fiction (det kommer vara lite rivalitet och så 😛) som en ändring... Tänkte att i Tabula Rasa så kunde Giles och Anya haft sex (och Giles lämnade inte Sunnydale i avsnittet förresten 😉) och så upptäcker Anya att hon är gravid och så ja... 😛 fick bara idén i huvudet... Lät det bra?

OMG! Anya/Giles/Xander fan fiction? Det är något jag aldrig tänkt på. Men jisses. Det låter typ spännande. Skulle gärna vilja läsa när den är klar 🙂

Om Spiral är avsnittet med alla riddarna och husbilen tycker jag att det är ett toppenavsnitt. Tydligen är det inte allt många som tycker det.

The staff have recieve several pms from members requesting a Swedish forum, some of those from the same person to different staff members.

Please do not send any more requests, and in future when contacting staff about a matter, contact ONE member only.

Låter intressant Emelie... 🙂

spiral avsnittet tyckte jag ganska mycket om oxå. hehe, Spike va förresten ganska kul i dom där 'glasögonen'... 😛

Jag kollade inte på avsnittet idag men jag gillar också Anyas hår. Heh, de klagar ju på det, att Emma är för lik Sarah.

Jag gillar också Spiral, har jag för mig i alla fall, var ett tag sedan jag såg det. Men jag tycker om att Buffy är logiskt och flyg pga Dawn.

Gud, jag har aldrig heller tänkt på en sådan idé men det låter klart intressant 🙂 med Xander/Anya/Giles alltså.

Jag tyckte anya hår var snyggt. Hon har faktskt great hair. Dock inte i s3. Hon har ju typ brunt hår där...

Känns det inte som att det är hemskt sällan Buffy är logisk? för jag tycker att hon ofta bara agerar efter vad hon känner och inte vad som är bäst för alla. hon inser inte vilket stort ansvar hon har över hennes vänner.

doppelgänger said:
Känns det inte som att det är hemskt sällan Buffy är logisk? för jag tycker att hon ofta bara agerar efter vad hon känner och inte vad som är bäst för alla. hon inser inte vilket stort ansvar hon har över hennes vänner.

Jo det är det jag menar. Det är därför det är skönt. Hon blir på något sätt logisk genom Dawn, eller hon gör det som mest skyddar Dawn nu i detta läge..

Jag äslkar ju verkligen säsong 6. Pga allt de deprimerande osv. Och att det är många riktigt bra avsnitt, som tex Once More, With Feeling, Tabula Rasa, Normal Again och slutet av säsongen också faktiskt..
Jag tycker fortfarande att det är så skumt att de sänder s6 starten dagen efter The Gift.. Jag menar Buffy får bara vara för i ett dygn (eller två?)..

Det handlar om bristande respekt mot Buffy och fansen. Hade det varit någon annan serie hade dem säkert gjort sässongsuppehåll eller nåt. Men... så är det med det.
Jag älskar verkligen Tabula Rasa. Speciellt när de nyss vaknat upp och ska komma på vilka dem är. Hehe.

Ja de har verkligen ingen respekt för fansen.. De har ingen respekt för Buffy, i Sverige över huvudtaget (ok, förlåt att jag tjatar om det där).. Bara en sådan grej dessutom som att Angel går mitt i natten..

Jaa och alla får helt fel relationer, vilket bara är kul, heh.

Men det är ju upprörande! De inser inte hur många fans serien har. Jag fattar inte varför BtVS är så underskattat.

Bäst är endå att Anya och Giles tror att de är förlovade. Och att Spike tror att han är Giles son. HAHA.

Jaa, heh. Och Anya som tror att hon tar hand om magin och Giles om pengarna.. Gud, de är så fina som par.. med kaninerna och.. åh.

Men jag älskar när Joan säger "I think I'm some kind of superhero!".. Bara just den repliken..

Buffy är extremt underskattat. Min kompis, som har mobbat mig rålänge pga Buffy (utan att ha sett ett avsnitt), sa igår "Du Johanna, jag såg lite av ett Buffy-avsnitt igår, och det verkar ganska bra ju." à…hh, jag inte folk fattar..

Jag har blivit Giles och Anya shipper här 😉 Det finns en Jà„TTEbra essay om dem som jag hittade på http://www.livejournal.com/community/ship_manifesto/ och här är länken. Jag hittade också Drusilla/Spike, Buffy/Spike (tryckte på länken men läste den aldrig) och Buffy/Angel. 🙂

Tabula Rasa är ett underbart avsnitt! Det är bara så bra att de har lixom två klassiker efter varandra (OMWF och Tabula Rasa)! 😀 Undra vilka som regisserade och så 😛

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom