Svenska Buffyfans #3

Status
Not open for further replies.
Det här är vad jag hittade:

Buffy Episode 107 - "Once More With Feeling"
Written By: Joss Whedon
Directed By: Joss Whedon

Buffy Episode 108 - "Tabula Rasa"
Written By: Rebecca Rand Kirshner
Directed By: David Grossman

Jag blir också mobbad av folk som aldrig sett på Buffy. Vissa av mina "vänner" är pretantiösa as som bara bryr sig om sin image. Som tur är umgås jag typ aldrig med dem. Mina närmaste vänner vet att jag tycker om Buffy, men de vet inte att jag är BESATT. Det är typ ingen som vet. Bara min flickvän.

En scen jag tycker om är när Dawn, eller Umad, börjar bråka om Joans namnval. hehe.

Jag har ändå.. alltså jag menar folk vet att jag är besatt, eller många vet. Jag tror att jag har svårt att inte tala om det, alltså till de jag umgås mycket med osv. Bara för att, ja men de ser väl mina dvdboxar osv. Men jag har aldrig lyckats få någon annan att bli besatt.. har bara fått kanske tre att tycka att det kanske är ok..

Umad, jaa, hehe. "Joan?!"

Jag tror att grejen med att vara Buffy-fan är att man på direkten får en nördstämpel. Vilket är helt absurdt för Buffy-fans är ju uppenbarligen de koolaste människorna på jorden... 😀

Jag såg Once more with feeling idag. Det är som bra att se det avsnittet lite då och då. Jag blir ju så glad och dansig av den.

Ja fast jag skulle klara av nörd-stämpeln. Men grejen är att de tycker att Buffy har ungefär lika mycket status som Sabrina eller tom Sunset Beach.. De tycker det är en oseriös High School serie..

Ja jag bilr så också, dansig och glad.. i början, men i slutet blir jag jävligt ledsen bara.. det är riktigt deprimerande tycker jag... Ett av mina sorgligaste avsnitt..

eponinethen said:
Ja fast jag skulle klara av nörd-stämpeln. Men grejen är att de tycker att Buffy har ungefär lika mycket status som Sabrina eller tom Sunset Beach.. De tycker det är en oseriös High School serie..

Störande.
Visserligen tycker jag att SB är bra (vaddå? Det är en värdelös såpa och är dessutom stolt över att vara det) men ändå. à„r fel att såga saker man överhuvud taget uppenbarligen aldrig kollat på.

eudial said:
Störande.
Visserligen tycker jag att SB är bra (vaddå? Det är en värdelös såpa och är dessutom stolt över att vara det) men ändå. à„r fel att såga saker man överhuvud taget uppenbarligen aldrig kollat på.

Jag kan förstå det, men det är inte jämförbart med Buffy. Det är ju helt olika saker, men folk verkar få samma min om man säger "Sunset beach" som om man säger "Buffy the Vampire Slayer"..

Förresten, tycker inte ni att "Buffy och vampyrerna" låter så oeriöst att det inte ens går att uttala..?

Appropå nörd-stämpel så kan jag säga att jag absolut inte har några problem med det. Jag har blivit nördstämplad vid födseln (skyll på mina föräldrar; pappa är besatt av star trek och mamma har sett star wars 1000 ggr, hur kan man inte bli en nörd i ett sådant hem?).
Men det som är jobbigt är att folk är liksom nedvärderande mot en, som om man skulle vara en looser bara för att man kollar på Buffy. Inget ont om sunset beach, jag älskar att kolla på när Annie (jag tror hon heter så) pratar med sig själv, men den serien är ju som pölsa och BtVS är som... En väldigt good pizza. Det går inte ens att jämföra!

haha! "Buffy och vampyrerna." Jag klagade över det här igår, det låter som en tecknad serie om en hemlös flicka som uppostras av vampyrer eller nåt. Vad är det för fel på behålla orginal titeln?

Heh, min mamma sa "Det handlar om några ungdomar som egentligen är vampyrer", när hon skulle säga vad Buffy var.. Innan hon hade sett det alltså..
Men jag klarar inte av svenska översättningen alls... det är hemkst mest..

Haha! Det är typ det roligaste jag hört 🙂
Svenska översättningar av filmer och serier brukar oftast suga fett. T.ex. E.R som blev city akuten. Vart com cityn ifrån liksom?

Jaa, varför vill de typ att man ska tro att allt är töntigt?
Inte för att jag kollar på Charmed, men Förhäxad låter verkligen så mycket töntigare trots att det är rätt ord osv. Och Mitt liv som död istället Dead Like Me.

Hjälp vad det snackas här 😛 Jag orkar inte läsa allt som ni skriver 😛

Jag har en liten fråga: har vi fåttt svar om svenska lang. forum? 🙂

eponinethen said:
Förresten, tycker inte ni att "Buffy och vampyrerna" låter så oeriöst att det inte ens går att uttala..?

Definitivt. Den som översatte titeln borde dras med ut i skogen och skjutas håårt ;-)

Förresten, kom just på att den titeln kanske hände kvar från filmen (som förresten är värd att diskutera, även om den är hemskt dålig), för filmen förtjänade den översättningen IMO =P

Hej stötarna! Hur stå det till ) all gör? Den här ser lik en nöje tråd!
= Hej ???. Hur står det till. Det här ser ut som en rolig tråd!

Eller är det jag som har skurit ihop?

Ja JAG brukar en översättare. Er den någon god? Jag har aldrig verkligen läsa svensk framför. Den er mycket intressant. Med det à–versättare JAG läsa Buffy så "bufferten " och Spike så " spika " och Angel så " ange ".

LOL, Cordy, that translator is a blast! It's so funny reading it cuase gramatically it's a bit screwed up, so you have to patch it all together. But hey, kudos to you for even trying to communicate with us in Swedish. That's SO kewl 😀

Cordelia said:
Is Swedish your first language? Because if it is, your English is very good as well 😀

Swedish is my first language, but i've hanged out on the internet since i was like 10, so i've gotten lots of english practice =)

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom