Skitsnack

Status
Not open for further replies.
Jag tror att det är pga att jag inte har några löständer som jag inte kan känna någon större sympati för vampyrerna i BtVS (med undantag för Vamp Willow som rockar fett). Jag är inte särskilt stark men jag tror att jag har potential i mig. à…tminstone till att slå/peta folk med pinnar.

Jag tror du skulle passa bra som nån Glory liknande figur, Johanna. Faktiskt.

Hmm, noteras bör att flertalet av de personer som karakteriserar både Slayers och Potentials är tämligen minimala (själv utgör ju könet ett relativt stort hinder för mig att ta del av det yrkesvalet, får nog bli vampyr eller 'Manwitch' för min del).

Snabbfakta;

Eliza Dushku- 165cm
Sarah Michelle Gellar- 160cm
Alyson Hannigan-162cm
Charisma Carpenter- 172cm
Amber Benson- 164cm

som jämförelse

David Boreanaz- 186cm
Anthony Stewart Head-185cm
Nicholas Brendon- 182cm
Seth Green- 163cm

jag själv- 188cm

à…h, koolt Warlock (får man kalla dig efter ditt riktiga namn? Det känns nämligen bättre 🙂)!

Jag är bara 1.55 och det är ju fem centimeter mindra än Buffy. Så kanske klarar jag mig endå. Men det är sjukt stor skillnad mellan Angel och Buffy. Fattar inte hur de kan hångla.
Seth Green är så söt i 'living conditions' då han och Xander kommer in medan Kathy och Buffy bråkar och han står framför Xander och ser jätteliten och jättesöt ut.

Warlock said:
Eliza Dushku- 165cm
Alyson Hannigan-162cm
Amber Benson- 164cm

Jag är lika lång som Amber typ då.. Gud vad korta de är.. jag är den kortaste jag känner. Men seriöst är man inte kortare i USA i regel jämfört med här?

Oh lilla Seth, heh..

Kan ingen gå till "BB world domination"-tråden och svara mig..?

Folk är ovanligt långa här i sweden, ja. Det är typ det ariska blodet eller nåt. Moaha. Men allvarligt... Man borde kolla upp det där.

Kollade precis upp Iyari Limon, 160cm.

Mer skrämmande än längd är nog vikten (för att ge oss in på utseendefixering etc.), förutom Amber Benson så är ju samtliga dessa flickor otroligt smala (omdock vältränade). Vi pratar ju 40 kilos klassen här,och för en vuxen kvinna så är det inte särskilt mycket. Charisma Carpenter är ju dock lite mer normal (av Playboy bilderna att döma i vart fall)men Amber Benson får jag nog hålla som favorit, i vart fall utseendemässigt.

Snittlängden i Sverige är visserligennågotmer än deni USA, men det är också ett faktum att osedvanligt många skådespelare är rätt korta. Detta leder till att folk som Arnold Schwarzenegger (187cm) ser enorma ut i vissa av sina filmer.

För dom av oss som gillade X-Files så finns det underbara bilder av hur man gjorde för att kunna filma konverstioner mellan GIllian Andersson (162cm) och David Duchovny (183cm) utan att det såg löjligt ut. Ofta stog hon på en pall medans dom pratade.

doppelgänger said:
Folk är ovanligt långa här i sweden, ja. Det är typ det ariska blodet eller nåt. Moaha. Men allvarligt... Man borde kolla upp det där.

Kanske borde starta en "how tall are you? / where were you born?" thread här, heh.. för att skaffa liten egen statistik..

Warlock said:
Charisma Carpenter är ju dock lite mer normal (av Playboy bilderna att döma i vart fall)
Jaså du kollar sådant du..? 😀

Warlock said:
men Amber Benson får jag nog hålla som favorit, i vart fall utseendemässigt.
Ja Amber är ju den som ser "normalast" ut, men seriöst, hur många kända skådespelare (tjejer) är inte trådsmala? Det är ju inget udda för Buffy precis, menar inte att längden är det heller, men smalheten har ju att göra med att de är skådespelare och (definitivt) inte med att de bor i USA.

Apråpå det, någon som sett Supersize Me?

Warlock said:
För dom av oss som gillade X-Files så finns det underbara bilder av hur man gjorde för att kunna filma konverstioner mellan GIllian Andersson (162cm) och David Duchovny (183cm) utan att det såg löjligt ut. Ofta stog hon på en pall medans dom pratade.
Mhm, annars är det ju oftast tvärtom. Killen får stå på en pall för att han ska vara längre är tjejen .. heh..

doppelgänger said:
Ja! Bra idé Johanna. Skriv att det är till våran rasforskning 😉
Yeay! Jag är helt för att mäta och väga hjärnor osv för att bevisa att i Sverige finns en ras som är klart mer utvecklad än någon annan!

(Ok min humor är inte ens det minsta rolig på kvällen..)

HAHA! Min slags humor i alla fall.

Vi snackar hela köret, mäta näsor, väga hjärnor och varför inte övriga organ också?

Men måste dock säga att eftersom att vita tillhör en minoritet i världen, slås ut av mörka anlag och där kvinnornas kroppar är mindre anpassade för barnafödande, börjar man inte fundera om den vita rasen borde varit utdöd för länge sen...

à„r det bara jag som gillar att gå till tandläkaren? 😛 Jag har aldrig haft ett hål i mina tänder eller någonting. 🙂

Ang längden så är jag typ... kortare än SMG. à„r typ 10 cm kortare eller någonting. Kanske.. Jag är typ 156 eller någonting. à„r ruggigt kort men det är för att jag föddes för tidigt. Och jag är underviktig så ni kan väl gissa hur jag ser ut 😛 (hint: jag ser trådsmal ut)

Varför är det så att man är längre i Sverige än vad man är i USA?

Men det är sjukt stor skillnad mellan Angel och Buffy. Fattar inte hur de kan hångla.

Enligt rykten så kunde de göra det ganska bra i RL också 😉 😛 (kunde inte låta bli med den komentaren)

doppelgänger said:
HAHA! Min slags humor i alla fall.

Vi snackar hela köret, mäta näsor, väga hjärnor och varför inte övriga organ också?

Haha! .. men folk kanske tycker att det känns skumt med en sådan thread..? Jag menar "how long is your nose and what color does your skin have?" heh.. ("where were your mother born..?" "are you sure her father was that tall?")

doppelgänger said:
Men måste dock säga att eftersom att vita tillhör en minoritet i världen, slås ut av mörka anlag och där kvinnornas kroppar är mindre anpassade för barnafödande, börjar man inte fundera om den vita rasen borde varit utdöd för länge sen...
Ja men du får tänka på att vi vita inte gärna beblandar och med andra raser och därför håller oss ariska och fina.

Eowyn said:
Men det är sjukt stor skillnad mellan Angel och Buffy. Fattar inte hur de kan hångla.

Enligt rykten så kunde de göra det ganska bra i RL också (kunde inte låta bli med den komentaren)
Hih. Det tycker till och med jag är kul. Eller jag vill gäärna att Sarah och David ska vara tillsammans (bara inte Buffy och Angel då).

Men jag ska erkänna att jag tyckte Angel var snygg i det senaste avsnittet, bara kom på det plötsligt och blev förvånad.

Warlock said:
Eliza Dushku- 165cm
Alyson Hannigan-162cm

Då är jag typ som Charisma. Bara 1cm längre.

eponinethen said:
Haha! .. men folk kanske tycker att det känns skumt med en sådan thread..? Jag menar "how long is your nose and what color does your skin have?" heh.. ("where were your mother born..?" "are you sure her father was that tall?")

Ja men du får tänka på att vi vita inte gärna beblandar och med andra raser och därför håller oss ariska och fina.

Hih. Det tycker till och med jag är kul. Eller jag vill gäärna att Sarah och David ska vara tillsammans (bara inte Buffy och Angel då).

Men jag ska erkänna att jag tyckte Angel var snygg i det senaste avsnittet, bara kom på det plötsligt och blev förvånad.

David Boreanaz är ALLTID snygg 😉 (har jag sagt det förr? 😛)

eponinethen said:
Ok jag börjar förstå men jag kommer aldrig bli ett Angel-fan.. (à„ngel solfjäder, heh..)

Jessica vad lång du är, heh.

häh... jag tycker inte att jag är så lång... kan bero lite på att min två år yngre lillebror är typ en decimeter längre än mig... 🙁

eudial said:
Väder och vind.
Gul-svarta eller svart-gula bin?
Vem vinner Idol 2004?
Om man borrar ett hål rakt genom jorden, var hamnar man då?

Ingenting är OT i skitsnack-tråden =)

Appropå Idol 2004. Av det lilla jag sett, är Daniel absolut den jag tycker borde vinna! 😉

Status
Not open for further replies.
Back
Top Bottom